خبرگزاری کار ایران

در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مطرح شد؛

نیازمندی خوزستان به مرکز کنترل پایش و اعلام وضعیت آلودگی هوا/ نبود اراده کافی برخی دستگاه‌ها مانع تصمیم‌گیری صحیح در پیش‌بینی‌ها شده

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۷۲۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اهواز، نبود اراده کافی در برخی از دستگاه‌های اجرایی را مانع تصمیم‌گیری صحیح در پیش‌بینی آلودگی هوا دانست.

به گزارش ایلنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، امید بن عباس امروز پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اهواز، در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: مهم‌ترین اقدامی که باید پیرامون شناسایی منبع آلودگی هوا صورت گیرد مطالعه دقیق منابع آلودگی در استان، به‌ویژه کلان‌شهر اهواز است.

او با بیان اینکه تناقض‌هایی در مطالعات مختلف از سوی برخی صنایع و شرکت‌های استان پیرامون مسئله آلودگی هوا وجود دارد افزود: یکی از ضروری‌ترین کارها برای یافتن منشأ آلودگی هوا تشکیل یک گروه علمی است که ابتدا علل آلودگی و سپس سهم هر بخش آلوده ‌کننده را با مستندات مشخص کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اضافه کرد: پس از اینکه علل و منشأ آلودگی مشخص شد می‌توان برای پیشگیری و کاهش آن راهکاری ارائه داد و به نتیجه رسید.

نیازمندی استان خوزستان به یک مرکز کنترل پایش و اعلام وضعیت آلودگی هوا، به‌منظور دسترسی بیشتر دستگاه‌های مختلفی مانند دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت، مدیریت بحران، هواشناسی، محیط‌زیست و نظیر آن به اطلاعات، از دیگر نکات مهم مطرح شده از سوی وی بود.

بن عباس با اشاره به اینکه اطلاعات دریافتی از مراجع مختلف در اختیار مرکز کنترل پایش آلودگی هوا قرار می‌گیرد،‌ عنوان کرد: در این مرکز باید با استفاده از افراد نخبه و کارشناس به تحلیل داده‌ها دست یافت.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت وجود منابع اطلاعاتی مختلف و متنوع، به جهت روشن شدن مسیر تصمیم‌گیری گفت: در حال حاضر در سراسر جهان مبنای اصلی تصمیم‌گیری‌ها جمع‌آوری اطلاعات مختلف از منابع گوناگون و سپس تحلیل محتوای این اطلاعات است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: در کشور ما نیز ظرفیت‌های مناسبی همچون سازمان جغرافیایی، نیروهای مسلح و سازمان فضای ایران وجود دارد که اطلاعات بسیار خوبی را می‌توان از آن‌ها دریافت و مورد استفاده قرار داد‌، همچنین از این طریق می‌توان به پیش‌بینی صحیح‌تری رسید. به‌طورکلی اطلاعات دریافتی دارای ضریب خطا نیز هستند اما جمع‌آوری آن‌ها یک مسیر و نقشه راه در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که باید از دستگاه‌‌های مختلف در زمینه پیش‌بینی آلودگی هوا پرسید این است که برای پیش‌بینی، در چه حوزه‌ای با کمبود مواجه هستند؟ در این زمان و با توجه به امکانات مختلف و موجود در استان، تنها همت و اراده لازم برای این کار کم است.

وی در پایان، بالا بردن قدرت تصمیم‌گیری، خرد جمعی و همچنین پیش‌بینی دقیق را مستلزم نشست همگانی دستگاه‌های متولی دانست و گفت: دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله با آلودگی هوا باید به‌صورت منسجم و در محل دریافت اطلاعات گرد هم بیایند و از این طریق قدرت تصمیم‌گیری را بالا ببرند تا بتوانیم قبل از وقوع رخدادها تصمیم‌ لازم را اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز