خبرگزاری کار ایران

دومین نمایشگاه صنایع‌دستی روی عرشه کشتی در خرمشهر گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۱۰۰

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهرگفت: به فاصله دو هفته از پایان نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی روی عرشه کشتی در خرمشهر، دومین دوره این نمایشگاه نیز برپا شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سجاد پاک‌گهر اظهار داشت: استقبال فراوان و بی‌نظیر شهروندان از نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی روی عرشه کشتی، ما را مجاب کرد تا دومین دوره این نمایشگاه را نیز به فاصله دو هفته از پایان اولین دوره آن افتتاح کنیم.

وی با بیان این‌که گشایش این نمایشگاه همانند دور اول با هماهنگی فرمانداری و شبکه بهداشت خرمشهر و همچنین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان انجام شده است، افزود: با توجه به استقبال خوب از نمایشگاه در دور اول و همچنین بازتاب‌های مثبتی که برپایی این نمایشگاه در سطح وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشت، نمایندگانی از این وزارتخانه تصمیم گرفتند تا در مراسم گشایش دور دوم نمایشگاه حضور پیدا کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های حصیربافی، گلیم‌بافی، منبت‌کاری، سوخت‌نگار، معرق ساقه گندم، عروسک‌سازی، زیورآلات، چرم‌دوزی، مشبک چوب و گبه‌بافی حضور دارند که البته به دلیل محدودیت‌های موجود ناشی از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از شلوغی محل، حضور صنعتگران در نمایشگاه تقسیم‌بندی شده است به گونه‌ای که روزانه بخشی از این هنرمندان در نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را به نمایش و عرضه می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا ۲۶ دی‌ماه ۹۹ پذیرای شهروندان و علاقه‌مندان به هنر صنایع‌دستی خواهد بود.

پاک‌گهر در ادامه از گشایش اولین کافه صنایع‌دستی منطقه آزاد اروند در یکی از پارک‌های خرمشهر خبر داد و گفت: این کافه صنایع‌دستی با حمایت شهرداری، شورای شهر و اداره میراث‌فرهنگی خرمشهر راه‌اندازی شده که بزرگ‌ترین مرکز فروش صنایع‌دستی خرمشهر نیز محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر گفت: مکاتبه‌ای نیز با شهرداری خرمشهر در راستای نام‌گذاری این پارک با عنوان پارک صنایع‌دستی انجام شده که خوشبختانه موافقت اولیه در این خصوص حاصل شده است و امیدواریم با تحقق این موضوع گامی در راستای آشناسازی بیشتر شهروندان با صنایع‌دستی برداشته شود و زمینه برای برنامه‌ریزی در مسیر توسعه صنایع‌دستی باهدف ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز