خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان :

سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت برای دریافت سود در سامانه سجام ثبت نام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۴۸۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: تعداد دارندگان سهام عدالت در استان سه میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۶۴ نفر هستند که یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۹۲۸ نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که این افراد برای دریافت سود باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن کاویانی امروز -سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه- درباره روش مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت اظهار کرد: در روش مستقیم افراد مدیریت سبد سهام عدالت خود را بر عهده دارند و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، مدیریت سهام را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار کرده‌اند.

او افزود: همه سهامداران سهام عدالت به‌ویژه دارندگان سهام به روش غیرمستقیم برای دریافت خدماتی مانند دریافت سود سهام، شرکت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و معامله سهام خود و نظیر آن باید در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) sejam.ir ثبت نام و احراز هویت شوند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: در سامانه سجام سهامداران باید مشخصات فردی و شماره حسابی که قصد دارند سودهای پرداختی به آن واریز شود را در سامانه ثبت کنند و در نهایت یک کد پیگیری برای آنها پیامک می‌شود که برای تکمیل فرآیند باید  مرحله احراز هویت را نیز انجام دهند.

کاویانی در ادامه مطلب فوق بیان کرد: احراز هویت به ۲ روش حضوری (از طریق دفاتر پیشخوان و دفاتر کارگزاری‌ها) و غیرحضوری (الکترونیکی) امکان‌پذیر است.

او با بیان اینکه روش پرداخت سود سهام عدالت برای افراد در روش مستقیم و غیرمستقیم فرآیند متفاوتی دارد، گفت: در روش مستقیم اگر افراد سجامی شده باشند، سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار به‌حساب افراد واریز می‌شود و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند در واقع سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی هستند و سود سهام آن‌ها از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار به‌حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری متولی سهام عدالت واریز خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان تاکید کرد: برگزاری مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی امکان انتخاب اعضاء هیات مدیره را توسط دارندگان سهام عدالت به روش غیرمستقیم ممکن می‌سازد. تصمیم‌گیری سهامداران در انتخاب اعضاء بسیار اهمیت دارد؛ چراکه مدیریت سبد سهام خود را به افراد منتخب از طرف خود خواهند سپرد.

کاویانی در پایان خاطرنشان کرد: افراد می توانند هرگونه سئوال یا ابهام درباره سهام عدالت را با شماره ۱۵۶۹ مطرح و پاسخ را دریافت کنند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز