خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

پلمپ چند فروشگاه به علت فروش اجباری اقلام غذایی به همراه روغن/ روند پلمپ واحدهای صنفی متخلف در ایذه و باغملک ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۷۸۹

رئیس اداره صمت شهرستان باغملک، از پلمپ و جریمه چند واحد صنفی و فروشگاه متخلف به علت فروش اجباری مواد غذایی به همراه روغن خوراکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در پی بحران کمبود روغن خوراکی در سطح بازار، دیده شده که برخی فروشندگان مواد غذایی، فروش روغن را منوط بر خرید دیگر اقلام دانسته و به تعبیر دیگر؛ به‌تنهایی روغن را در اختیار خریدار قرار نمی‌دهند و بایستی در کنار روغن یک محصول غذایی دیگری را هم خریداری کنند.

طی هفته جاری تا به امروز، این سؤ استفاده در شهرهای باغملک و ایذه، سبب شد تا دادستان‌های عمومی هر دو شهرستان به‌عنوان مدعی‌العموم جهت بررسی، به این مهم  ورود کنند و بعد از احراز تخلف این فروشگاه‌ها در فروش اقلام اجباری در کنار روغن غذایی، دستور پلمپ و برخورد صادر شد.

رئیس اداره صمت شهرستان باغملک در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: ضمن احترام به کسبه و بازاریان، در صورت مشاهده هرگونه فروش اجباری از طرف واحدهای صنفی، آن واحد به همراه جریمه پلمپ و جهت اعمال قانون به تعزیرات معرفی خواهد شد.

 او با بیان اینکه فروش اجباری در قانون نظام صنفی تخلف محسوب می‌شود گفت: با توجه به معضل سراسری روغن خوراکی در کشور، و به‌طور مشخص در شهرستان باغملک با هرگونه فروش اجباری دیگر اقلام در کنار روغن، به‌طور قاطع برخورد خواهد شد.

همچنین رئیس اداره صمت شهرستان ایذه، عنوان کرد: به دستور دادستان عمومی شهرستان، امروز دو واحد صنفی متخلف پلمپ شد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اطلاع همشهریان می‌رسانیم که هر روز در بازار توزیع روغن خواهیم داشت و روغن به مقدار کافی در بازار موجود است و علاوه بر روغن آزاد، 50 هزار تُن روغن تاکنون وارد بازار شده و از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز