خبرگزاری کار ایران

پیش درآمد سپاهان - فولاد؛

تقابل محرم و جواد در کرانه زاینده‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۲۲۴

امین یزدانی کارشناس فوتبال خوزستان، معتقد است این دیدار می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته لقب گیرد، زیرا کسب سه امتیاز این بازی می‌تواند تیم برنده را در جدول رده‌بندی جزو مدعیان قرار دهد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی ساعتی پیش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل پیش بازی سپاهان و فولاد اظهار کرد: دو‌ تیم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان، در حالی در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف هم خواهند رفت که به‌نوعی این تقابل حساس و مهیج، یک دیدار ۶ امتیازی تلقی می‌شود.

او با بیان اینکه حساسیت این دیدار، هر دو مربی جوان و آینده دار فوتبال کشور، را مجاب به کسب سه امتیاز می‌کند گفت: هرچند که میل به پیروزی، نزد نویدکیا بیشتر به چشم می‌خورد و نکونام‌ نیز سخت در پی عدم شکست در این دیدار است و نیم‌نگاهی به پیروزی دارد اما بدون شک این فرضیه هیچ‌چیز از جذابیت‌های این دیدار کم نخواهد کرد.

این کارشناس خوزستانی، افزود: سپاهانی‌ها که هفته گذشته، پرسپولیس را در آزادی با تساوی بدون‌ گل متوقف کردند و در لحظاتی از نیمه دوم نمایش قابل قبولی از خود نشان دادند، موفق شدند از مجموع ۹ دیدار گذشته، ۴ بازی را با بُرد از زمین خارج شوند و در نهایت با ۳ تساوی و ۲ شکست با ۱۵ امتیاز، در رده پنجم جدول قرار گیرند.

 

  وجه اشتراک سپاهان - فولاد

یزدانی تصریح کرد: تیم سپاهان نیز همانند فولاد، تا به اینجای رقابت‌ها نتوانسته روند ثابتی را سپری کند، آن‌ها در برخی از بازی‌های خود در قامت یک مدعی ظاهر شدند اما دقیقاً در مقابل تیم‌های متوسط و پایین جدول، نمایش خوبی نشان ندادند و متوقف شدند و با توجه به تجربه دو فصل اخیر، این روند باعث نگرانی هواداران هر دو طرف شده است.

 

  آرامش نوید کیا برگِ برنده سپاهان

او در ادامه عنوان کرد: کم‌کم  شکل و شیوه طلایی پوشان اصفهان، امیدوار کننده شد و نوید کیا اندک‌اندک تفکرات و اندیشه‌های تاکتیکی‌اش را در تیم تا حدود زیادی پیاده کرده است.

آرامش نوید کیا در کنار زمین، می‌تواند برخی مواقع برگ برنده سپاهان در بازی‌های بزرگ باشد، این را می‌توان از بازی مقابل پرسپولیس متوجه شد، هرچند برای تغییرات بنیادی در یک تیم فوتبال به زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

 

  ضعف فنی سپاهان و ضعف در ارتباط کلامی کاپتان (گولسیانی )

وی عدم بالانس و توازن مناسب در فاز حمله تیم سپاهان را یکی از ضعف‌های فنی این تیم در فاز حمله دانست و توضیح داد: نوید کیا هنوز در کناره‌های زمین (کانال‌های کناری)، نتوانسته بالانس و توازن مناسبی در فاز حمله ایجاد کند و عمق خط دفاعی‌اش هنوز شکننده به نظر می‌رسد. اسماعیلی فر در منطقه‌ای بازی می‌کند که تخصص چندانی در آن ندارد و هنوز نتوانسته آن بازیکنی باشد که همه از او انتظار دارند.

یک نکته مهم‌ و قابل‌توجه که ظاهراً کمتر کسی به آن توجه کرده است، سپردن بازوبند کاپیتانی به گولسیانی بازیکن خارجی این تیم هست که قادر به ایجاد ارتباط کلامی با دیگر بازیکنان تیم نیست.

 

   تیم فولاد خوزستان

کارشناس فوتبال خوزستانی، نتایج سینوسی تیم فولاد را برای هواداران آتشین‌مزاج این تیم را بسیار نگران کنند عنوان کرد و گفت: فولاد خوزستان مثل هم نام اصفهانی‌اش، شرایط تقریباً یکسانی را در جدول رده‌بندی دارد، آن‌ها از مجموع  ۹ دیدار گذشته ۳ برد، ۵ تساوی و یک باخت را ثبت کردند و‌ با ۱۴ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارند.

شاگردان جواد نکونام در آخرین بازی خود، پیش از مقابله با سپاهان در فولاد آره نا در ثانیه‌های پایانی، برابر مس رفسنجان از روی یک شروع مجدد، که خود متخصص آن هستند گل خوردند و 2 امتیاز حساس را از دست دادند. دو امتیازی که ممکن است بعدها حسرتش را بخورند.

 

  فولاد نکونام – ارزیابی فنی

او در ادامه ضمن اشاره به حفظ شاکله اصلی از فصل گذشته و همچنین تجربه روزهای خوش و ناخوش این تیم با هدایت جواد نکونام افزود: تیم فولاد تا شروع پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، باید آمادگی کامل را پیدا کند اما متأسفانه این تیم خوب خوزستانی، تاکنون نتوانسته توقع و انتظار هواداران فوتبال فهم خوزستان را برآورده کند.

نمایش فوق‌العاده در برخی از دیدارها و بازی ضعیف در بعضی از تقابل‌ها،عدم ثبات و انسجام تیمی، نبود یک تمام‌کننده در کنار لوسیانو، عدم برنامه مشخص در فاز هجومی، عدم برنامه برای کنترل و مدیریت بازی در برخی از مسابقات(مقابل مس) و‌ البته وجود فشار روانی روی کادر فنی و بازیکنان جهت کسب نتایج دلخواه هواداران، سبب شده است که فولاد خوزستان هنوز به آنچه استحقاقش را دارد، نرسیده باشد.

 

 

  عیار سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان – دوئل مربیان

وی مشخص شدن عیار هر دو تیم به همراه مربیان را در گِروه این تقابل دانست خاطرنشان کرد: دوندگی بی‌امان، بازی پرفشار و فیزیکی، همراه با پرس سنگین در یک‌سوم میانی و دفاعی، و همچنین استفاده از شروع مجددها، ازجمله ویژگی‌های بارز فولاد خوزستان تا اینجای فصل بوده که بسیاری از تیم‌های بزرگ را از این طریق آزار داده است.

بازیکنان فولاد پس از بازپس‌گیری توپ برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریفان ندارند و یا کمتر شاهد چنین برنامه‌ای بودیم.

فولاد به یک طراح ماهر و شش‌دانگ نیاز دارد تا بتواند لوسیانو، انصاری، احمدزاده و قاسمی نژاد را صاحب موقعیت کند و این طراح می‌تواند پاتوسی باشد که رفته‌رفته به‌روزهای آرمانی‌اش نزدیک خواهد شد.

وی در پایان گفت: این دیدار می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته لقب گیرد، زیرا کسب سه امتیاز این بازی می‌تواند تیم برنده را در جدول رده‌بندی جزو مدعیان قرار دهد. بدون شک هر دو مربی شناخت خوبی از تفکرات و اندیشه‌های تاکتیکی همدیگر دارند.

 

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز