خبرگزاری کار ایران

در نشست توسعه بیمه اجتماعی روستاییان مطرح شد؛

توسعه بیمه اجتماعی در مناطق محروم شهرستان لالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۱۴۵

جلسه توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان لالی باهدف توسعه مناطق محروم و چتر بیمه‌ای، برگزار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، جلسه توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، امروز ۱۷ دی‌ماه با حضور فرماندار شهرستان لالی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان و مدیرکل صندوق کارآفرینی امید، باهدف توسعه بیمه اجتماعی و چتر بیمه‌ای برگزار شد.

 گودرز ترکی زاده فرماندار شهرستان لالی  در این‌ جلسه اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را در شهرستان لالی ارزیابی خواهیم کرد.

حسین جعفر خادم مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان، نیز گفت: شهرستان لالی یکی از مناطق کم برخوردار استان محسوب می‌شود و یکی از شاخص‌های توسعه مناطق محروم بیمه اجتماعی است.

او گفت: باید با کمک مسئولان در جهت نهادینه کردن فرهنگ بیمه اجتماعی، توزیع عدالت اجتماعی، توسعه پایدار و رفع محرومیت قدم مثبت برداریم.

خادم با اشاره به عضویت یک هزار و ۴۴۳ خانوار از شهرستان لالی در صندوق بیمه اجتماعی، افزود: تعداد ۱۲۴ خانوار مستمری دریافت می‌کنند. حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی، به‌صورت اقساط سه‌ماهه نیز قابل پرداخت است که ۲ سوم آن را دولت و یک‌سوم‌ را بیمه شده پرداخت می‌کند.

مهدی امرایی مدیرکل صندوق کارآفرینی امید، نیز هدف این صندوق را توسعه اشتغال پایدار در روستاها و حمایت از مشاغل خُرد اعلام کرد و گفت: در حال شناسایی روستاهای محصول محور هستیم، صندوق کارآفرینی امید با ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان، طرح روستای بدون بیکار را در چند روستای خوزستان اجرا کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز