خبرگزاری کار ایران

دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز پرندگان در تالاب بین‌المللی شادگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۲۷۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز و کشف و ضبط دو قطعه پرنده و یک قبضه سلاح شکاری در تالاب بین‌المللی شادگان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خوزستان، به‌منظور جلوگیری و برخورد با متخلفین شکار و صید غیرمجاز پرندگان، گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست ادارات شادگان و بندر ماهشهر در تالاب بین‌المللی شادگان انجام شد.

رحیم مجدمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان اظهار کرد: اداره محیط زیست شادگان با همکاری اداره محیط زیست بندر ماهشهر اقدام به گشت و کنترل  آبی در تالاب بین‌المللی شادگان (جزیره تالابی الایحر) منطقه گرگر نمودند.

وی افزود: این گشت و کنترل که به‌وسیله یک بوت قایق و توسط یگان اداره محیط زیست شادگان و یگان اداره محیط زیست بندر ماهشهر به‌صورت مشترک اجرا شد، مناطقی از تالاب بین‌المللی شادگان مورد گشت و کنترل قرار گرفت.

مجدمی ادامه داد: در این گشت و کنترل یک شکارچی غیرمجاز پرنده دستگیر و لاشه دو قطعه پرنده و یک قبضه سلاح شکاری نیز کشف و ضبط شد. 

وی با اشاره به ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌های تالاب بین‌المللی شادگان، از تشدید گشت‌های کنترلی و بازدارنده محیط‌بانان در این مناطق خبر داد و گفت: پایش شبانه‌روزی از اکوسیستم‌های تالاب  شادگان به‌صورت مستمر در حال انجام است و با هرگونه تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان افزود: همه ساله طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان همچون مرغابی، غاز، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا و گیلان شاه به این تالاب مهاجرت می‌کنند.

گفتنی است، تالاب بین‌المللی شادگان یکی از تالاب‌های بزرگ ایران است که در جنوب غربی ایران و در  شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز