خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عملکرد نمایشی نمایندگان خوزستان درباره مصوبه ۳۰۰ میلیاردی انتقال آب

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۲۹۱

یک فعال محیط‌زیست می‌گوید: جای تأسف است که به مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری اطلاع دهم که نمایندگانشان چه در خفا و چه علنی از پروژه‌های انتقال آب حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از استان خوزستان، در پی انتشار اخبار تازه‌ای درباره سرعت‌گیری پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به مناطق مرکزی، یوسف فرهادی بابادی از فعالین شناخته‌شده حوزه محیط‌زیست به خبرنگار ایلنا، گفت: این بودجه را نباید جناحی تعریف کرد و یا به تصمیمی درون دولتی تقلیل داد. با اطلاع دقیق می‌گویم که این بودجه با دخالت و فشار نهادهای نظارتی و امنیتی و سیاسی برای انتقال آب کارون تعریف شده است.

فرهادی بابادی می‌افزاید: این بودجه آن‌چنان‌که از اخبار برمی‌آید، متعاقب نامه مقامات ارشد قضائی به رئیس‌جمهور در انتقاد از آنچه سنگ‌اندازی‌های سازمان محیط‌زیست کشور خوانده می‌شود تعریف شده است. این مصوبه را باید به‌عنوان مصوبه افزایش بودجه پروژه‌های انتقال آب کارون معرفی کرد، نه بودجه پروژه انتقال آب .

یعنی این‌که اگر این بودجه ۳۰۰میلیاردی حذف شود یا با آن مخالفت شود، بودجه پروژه‌های انتقال آب کماکان به قوت خود باقی است. بر همین اساس تأکید می‌کنم عملکرد مجمع نمایندگان خوزستان در قبال مصوبه ۳۰۰ میلیاردی انتقال آب در بودجه ۱۴۰۰ نمایشی است. به فرض که با این مصوبه مخالفت کردند، موضعشان در برابر ردیف‌های متعدد انتقال آب کارون و دز به فلات مرکزی در بودجه ۱۴۰۰ چیست؟ تاکنون چه فعالیتی برعلیه این پروژه‌ها در بودجه انجام داده‌اند؟

این فعال محیط‌زیست می‌گوید: جای تأسف است که به مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری اطلاع دهم که نمایندگانشان چه در خفا و چه علنی از پروژه‌های انتقال آب حمایت می‌کنند. نمونه اخیر آن مکاتبه برای افزایش بودجه پروژه انتقال آب خرسان است. تلاش‌های ما به‌عنوان فعالین محیط زیستی برای حذف بودجه پروژه‌های فاقد مجوز محیط زیستی از طریق برخی از نمایندگان تهران بوده است، نه نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری. پس لااقل  نمایندگان خوزستان به ما یا دست کم به مردم بگویند کجای این اتفاق هستند؟ استیضاح‌های نمایشی‌شان به کجا خواهد رسید؟

 در مقابل مباحث مطرح‌شده توسط یوسف فرهادی بابادی، از فعالین حوزه محیط‌زیست در این گزارش، در خصوص عملکرد نمایشی نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری، فرصت پاسخگویی برای نمایندگان هردو استان باقی است.

پیش‌ازاین، مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن اظهار بی‌اطلاعی از تخصیص اعتبار سه هزار میلیارد ریالی برای طرح انتقال آب کارون، گفته بود: گله‌ای که وجود دارد این است که چطور طی ادوار گذشته نمایندگان خوزستانی و استانداران وقت نتوانستند جلوی این طرح‌ها بایستند، ولی حالا همه آن نمایندگان یک‌شبه مدعی دفاع از کارون می‌شوند؟. چطور آن موقع صدایشان درنمی‌آمد ولی حالا یادشان آمده که مطالبه گری کنند؟ چطور نماینده‌ای که در ادوار گذشته اعتبارات این ابر پروژه‌ها را دید و دم نزد، به مایی که هنوز شش ماه از ورودمان نگذشته انتقاد می‌کند؟. این پروژه که همین‌الان کلید نخورده، چندین سال است دارند روی این موضوع کار می‌کنند، چرا آن‌وقت چیزی نمی‌گفتید؟ حالا یادتان آمده که مطالبه گری کنید؟

 

 

گزارش: بهنام رضایی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز