خبرگزاری کار ایران

تحلیل بازی صنعت نفت – تراکتورسازی؛

شکست ساحل‌نشینان ارس در کرانه اروند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۱۶۱

طلایی پوشان صنعت نفت آبادان از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور، امروز موفق شدند حریف خود تراکتورسازی تبریز را با نتیجه دو بر یک در ورزشگاه تختی آبادان شکست دهند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی پیشکسوت و کارشناس فوتبال خوزستان به تحلیل این بازی پرداخت.

وی به ایلنا گفت: دو تیم صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز در یک هوای مطبوع شبه بهاری در حالی برابر هم قرار گرفتند که هر دو تیم برای رسیدن به بالای جدول بشدت به سه امتیاز این دیدار نیاز داشتند.

هنوز بازی خوب جا نیفتاده بود که خلاقیت ریکانی و سرعت بالای تصمیم‌گیری‌اش، باعث شد که خالقی فر را در دقیقه پنج بازی در مقابل اخباری قرار دهد و این مهاجم شمالی باتجربه، توپ را به‌راحتی وارد دروازه تراکتور کند تا صنعت نفت خیلی زود از مهمان تبریزی‌اش پیش بیفتد.

پس‌ازآن بود که تراکتوری‌ها روی دروازه نفت سراسر حمله‌ور شدند و فشار بی‌امان آن‌ها تا به ثمر رسیدن گل تساوی، روی دروازه فلاح زاده ادامه داشت. بیشتر حملات تراکتوری‌ها از کناره‌ها، به‌ویژه سمت راست خودی و چپ نفت، جایی که فخرالدینی و تیکدری و اضافه شدن‌های دژاگه طراحی می‌شدند.

تبریزی‌ها بارها و بارها ساکیِ تک‌وتنها را آزار دادند و ارسال‌های بسیار خطرناکی از این جناح  روی دروازه فلاح زاده داشتند که سرانجام‌ از همین طریق نیز به گل رسیدند.

عدم برگشت بیت سعید و همچنین عدم پوشش فضای پشت ساکی توسط حنفی و اهل شاخه در نیمه اول، سبب شد که تراکتوری‌ها روی ارسال فخرالدینی از سمت راست و در میان غفلت ناصری، عباس زاده در آخرین دقیقه نیمه اول گل تساوی بخش تیمش را به ثمر برساند تا دو تیم نیمه اول را با تقسیم امتیازات راهی رختکن شوند.

در آغاز نیمه دوم، باز این تراکتوری‌ها بودند که توپ و  میدان را در اختیار داشتند و نفتی‌ها همچنان در زمین خودی جانانه دفاع می‌کردند تا اینکه به ناگاه از دقیقه ۶۰ ، موتور شاگردان پورموسوی روشن شد و بدین ترتیب از زیر فشار تبریزی‌ها خارج شده و خود حاکم مطلق در کلیه مناطق زمین شدند و تراکتور را بشدت به عقب راندند. گویی تبریزی‌ها با افت بدنی از همان دقیقه روبرو شدند.

هرچه بازی پیش‌تر می‌رفت انرژی آبادانی ها بیشتر و خستگی در ساق‌های تبریزی‌ها نمایان‌تر می‌شد، افت بدنی و عصبی بازی کردن دژاگه و عدم کارایی حاج صفی در نیمه دوم، مهر تأییدی بر این گفته است.

تعویض‌های عالی و بی‌نقص پورموسوی و تغییر جای زبیدی و بیت سعید، شرکت ساکی و ناصری در فاز تهاجمی تیم، تحت فشار قرار دادن تراکتور در زمین خودش و از آن طرف تعویض‌های ناموفق و ناشیانه شجاعی(به‌ویژه فخرالدینی و عباس زاده) باعث شد که  شکل بازی از دقیقه ۶۰  به‌کلی تغییر پیدا کند و هرچه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم، این صنعت نفت بود که بیشتر میل به پیروزی و کسب سه امتیاز بازی را داشت. تا اینکه توپ بلوکه‌شده خط دفاعی تراکتور را بیت سعید در نیم فضای سمت راست تراکتور صاحب شد و به‌خوبی در مبارزه یک در برابر یک، تیموری را جا گذاشت و ارسال چیپ مانندش را هادی محمدی مدافع تراکتور به‌ناچار درون دروازه خودی قرار داد تا صنعت نفت مانند بیشتر دیدارهای گذشته‌اش در آخرین دقایق بازی، برنده از زمین خارج شود.

زردهای آبادانی هم‌اکنون با ۱۴ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به گل گهر سیرجان در رده دوم جدول قرار دارند.

صنعت نفت مانند بیشتر بازی‌های اخیرش نیمه نخست را به حریف می‌دهد و برنامه‌های خود را در نیمه دوم پیاده و اجرایی می‌کند و این کار در درازمدت ممکن است مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آورد و بقولی دست پورموسوی برای مربیان حریف رو شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز