خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز:

ادغام شرکت آبفار با آبفا چیزی جز اسفبار شدن وضعیت آب روستایی نداشت/ شکایت مرکز بهداشت غرب اهواز از شرکت آبفا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۱۴

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، با انتقادهای صریح و ابراز گلایه از شرکت آبفا، از شکایت این مرکز نسبت به شرکت مذکور در مراجع قضائی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهران احمدی بلوطکی با انتقاد از عملکرد شرکت آبفا اهواز در رسیدگی به مشکلات شبکه توزیع آب روستایی‌ اظهار کرد: شبکه آب روستایی، در سال‌های گذشته با وجود کمبود و کاستی‌ها شرایطی به‌مراتب بهتر از امروز داشت.

وی با بیان عدم تأثیرگذاری حاصل از ادغام شرکت آبفار با آبفا در وضعیت روستاهای اهواز، گفت: شرکت آبفا باید بپذیرد که در حال حاضر مسئول رسیدگی به امور شبکه توزیع روستایی است، متأسفانه ادغام شرکت آبفار با آبفا، چیزی جز اسفبار شدن وضعیت آب روستایی در پی نداشت.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: در حال حاضر تأسیسات روستایی اوضاع خوبی ندارند، خرابی دستگاه‌های کُلرزنی و نبود ماده ضدعفونی‌کننده (پرکلرین)، در تأسیسات بیداد می‌کند.

وی می‌گوید: دسترسی مردم به آب سالم و بهداشتی یکی از مطالبات و نیازهای ضروری محسوب می‌شود. عدم آب بهداشتی و سالم برای مردم روستا، یک ظلم بزرگ در حق روستائیان است.

عدم وجود کلر در شبکه توزیعی، کمبود پرکلرین در تأسیسات، شکستگی لوله‌های آب‌رسانی در شبکه توزیع، اُفت فشار و قطعی‌های مکرر، عدم شفافیت آب و همچنین فرسودگی و قدیمی بودن تأسیسات و خطوط آب‌رسانی، ازجمله مشکلات طرح شده از زبان وی بود.

احمدی بلوطکی در ادامه، از ضرورت حفظ کلر باقیمانده در شبکه توزیع آب، آن‌هم به میزان مناسب، نبود کلر در تأسیسات، نبود کُلر و عدم پایدار بودن کلر باقیمانده در آب را امری غیرقابل توجیه و نپذیرفتنی دانست و تذکر داد: مسئولان محترم و متولیان امر، آیا حتماً باید بحران و طغیان بیماری‌ها به بار آید تا تدابیر و چاره‌ای اتخاذ شود؟!

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بعد از طرح ادغام آب شهری و روستایی، یکی از اساسی‌ترین مشکل آب روستایی و روستائیان، عدم پذیرش مسئولیت آب روستا است، هنوز کسی مسئولیت آب روستایی را بر عهده نگرفته و ما همچنان نمی‌دانیم که طرف اصلی ما در آب روستایی چه کسی است.

بلوطکی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: پس از طرح ادغام و با توجه به دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی، اداره آبفا اهواز به‌عنوان متولی آب روستایی معرفی شد، اما باوجود همه تلاش‌هایی که همکاران ما در آبفا انجام داده‌اند متأسفانه جواب قانع‌کننده‌ای برای مشکلات آب روستایی دریافت نکردیم.

وی با اشاره به مراکز بهداشت به‌عنوان ناظر و حافظ سلامت شهروندان، یادآور شد: کوتاهی متولیان امر در جهت تأمین آب سالم و بهداشتی، به‌منظور بهره‌مندی مردم از آب سالم را نخواهیم پذیرفت.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با ابراز گلایه‌مندی در ادامه انتقادهای خود نسبت به آبفای کلان‌شهر اهواز، توضیح داد: اخطار نهایی به شرکت آبفا شهرستان ابلاغ شده است و تمام تلاش خود را در چند ماه گذشته بکار گرفتیم و از تمام ظرفیت‌های بین بخشی، تذکرات شفاهی و کتبی، توصیه‌های دوستانه و مشوقانِ و همچنین مطرح کردن این معضل در شورای سلامت شهرستان، استفاده کردیم، اما ظاهراً در آبفای اهواز کسی جوابگوی اوضاع نابسامان آب روستایی نیست.

بلوطکی در جمع‌بندی پایانی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه روستایی در غرب اهواز، نگرانی‌های بهداشتی و به نتیجه نرسیدن تعاملات چند ماه گذشته، پرونده شکایت مرکز بهداشت غرب اهواز از شرکت آبفا، روز شنبه در مراجع قضایی ثبت شد تا دسترسی روستائیان به آب آشامیدنی سالم، نتیجه دلخواه و مطلوب این پروسه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز