خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح عملکرد پرسپولیس در فینال آسیا/ قرمزها نیاز به تقویت روحی و روانی داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۷۳۷

مربی لژیونر خوزستانی، در یک گفت‌وگوی اختصاصی با ایلنا در خوزستان به تشریح عملکرد تیم پرسپولیس، در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین سبحانی امروز 29 آذرماه در تشریح عملکرد تیم پرسپولیس در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به خبرنگار ایلنا گفت: شروع بازی با احتیاط تیم پرسپولیس و حملات تیم اولسان آغاز شد و نماینده ایران، در یک‌سوم دفاعی خود اقدام به بستن فضاها و کنترل بازی کرد.

او با بیان نظرات کارشناسی خود در توضیح نیمه نخست افزود: سرخ پوشان ایران باهدف بستن فضاهای زمین خودی با سیستم 1-3-2-4 و با به‌کارگیری احمد نور الهی و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی بازی را آغاز کردند و عمده حملات تیم اولسان، در ۲۵ دقیقه اول از سمت چپ پرسپولیس، صورت گرفت و نفوذهای مکرر این تیم از سمت چپ زمین و گاهی انتقال سریع بازی به سمت مخالف، چندین موقعیت خطرناک را برای تیم کره  ایجاد کرد که البته با خوش‌شانسی و عکس‌العمل‌های حامد لک، این موقعیت‌ها برای چشم‌بادامی‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت.

مربی لژیونر خوزستانی، گفت: در بیست دقیقه انتهایی نیمه نخست، تیم پرسپولیس جریان بازی را به تعادل رساند و بازی‌سازی و ایجاد موقعیت، با ارسال از کناره‌ها و حتی عمق دفاع حریف را در دستور کار قرار داد اما در مقابل هوشیاری خط دفاع حریف، مانع از ایجاد موقعیت برای این تیم شد.

سبحانی در ادامه از هوشیاری نماینده ایران، در استفاده از نقاط ضعف حریف کره‌ای خود گفت و تصریح کرد: تیم پرسپولیس با هوشیاری و آگاهی از نقطه‌ضعف تیم اولسان در بازی‌سازی خط دفاع، اقدام به پرس در یک‌سوم دفاعی این تیم کرد که در نهایت منجر به اشتباه اولسان و توپ‌گیری خط هافبک پرسپولیس شد و بلافاصله ساز حمله را کوک کردند تا عبدی پس از دریافت توپ با یک شوت زیبا، گل اول بازی را به ثمر برساند.

وی اضافه کرد: عدم تمرکز سرخ پوشان در دقایق پایانی، باعث خطا در محوطه جریمه ما و اعلام پنالتی از سوی قاضی میدان شد که علیرغم واکنش بسیار خوب حامد لک و مهار توپ، توپ برگشتی به بازیکن برزیلی رسید و گل مساوی اولسان وارد دروازه لک شد. درست در بهترین زمان ممکن برای چشم‌بادامی‌ها و بالعکس بدترین زمان برای پرسپولیسی‌ها تا هر دو تیم باروحیه‌ای متفاوت وارد رختکن شوند و دستورات کادر فنی خود را برای نیمه دوم دریافت کنند.

این کارشناس فوتبال در خصوص نیمه دوم این مصاف بیان کرد: تیم اولسان با تاکتیک ثابت نیمه نخست توپ را به گردش درآورد و هافبک‌های این تیم، حملات متوالی را از سمت چپ پرسپولیس، ترتیب دادند که در یکی از ارسال‌ها، جای‌گیری خوب جونیور نگرائو صاحب توپ شد و هرچند که به نقطه کور تیم پرسپولیس رسید اما با خوش‌شانسی، به تیر دو برخورد کرد اما قبل از آن مهدی شیری که از این مهاجم غافل شده بود برای جبران عقب‌افتادگی خود، توپ ارسالی را با دست دفع کرد که منجر به اعلام پنالتی به سود اولسان و ضربه گل توسط جونیور نگرائو شد. اشتباه بسیار بد موقع شیری، ابتکار عمل را در اختیار تیم اولسان  قرار داد و پرسپولیس را مجبور به اتخاذ پلان‌های دیگر برای برگشتن به بازی نمود.

سبحانی با اشاره به تعویض‌های صورت گرفته و تغییر سیستم بازی گفت: یحیی گل محمدی سعی کرد با خارج کردن شیری، و جایگزین کردن آرمان رمضانی و همچنین تغییر سیستم تیم به ۴۴۲ شکل هجومی بیشتری به تیم تحمیل کند تا با ارسال‌های مکرر از کناره‌ها برای رمضانی، علاوه بر خلق موقعیت، به دنبال استفاده از توپ سوم بود که این پِلن هم باتوجه به مدافعان بلندقامت تیم اولسان نتیجه نداد. تیم پرسپولیس علیرغم کیفیت فنی و بدنی بالا، نتوانستند به گل تساوی و برگشت به جریان بازی دست پیدا کند.

این مربی بین‌المللی فوتبال، در پایان تأکید کرد: در بازی‌های حساس و نهایی، فشار روانی بر بازیکن‌ها و کادرفنی تیم بسیار بالا است. جا داشت به‌منظور خنثی کردن این فشار، تدابیر ویژه‌ای برای ارتقاء روحی بازیکن‌ها و کادر فنی صورت می‌گرفت. ضمن اینکه لغو دو بازی آخر پرسپولیس در لیگ برتر ایران، این تیم را تا حدودی از شرایط بازی خارج کرده بود اما امید هست که از این بازی برای دیدارهای ملی و باشگاهی آینده، به‌خوبی استفاده و در آینده شاهد قهرمانی تیم ملی و باشگاهی در آسیا باشیم.

 

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز