خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی مسجدسلیمان خبر داد:

اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار ملی برای مرمت آتشکده سرمسجد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۰۹۷

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسجدسلیمان با بیان این‌که در سال‌های گذشته دو مرحله مرمت جزئی روی "صفه سرمسجد" انجام شده است، از اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار ملی برای مرمت کلی اثر خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، موسی احمدپوریا امروز جمعه ۲۸ آذرماه ۹۹ اظهار کرد: اثر تاریخی صفه سرمسجد (آتشکده جاویدان) طی سال‌های گذشته تاکنون در دو مرحله به‌صورت جزئی مرمت شده است و در حال حاضر نیز به‌به مرمت اضطراری نیاز دارد.

وی با اشاره به مرمت‌هایی که طی سال‌های گذشته روی این اثر انجام شد، ادامه داد: در فاز اول، دیواره ضلع شمال شرق سرمسجد به‌صورت ناقص مرمت و در فاز دوم نیز پلان‌های موجود در معبد به‌صورت غیراصولی مرمت شدند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسجدسلیمان با اشاره به بازدید هفته گذشته هیأتی از مدیران ارشد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از این شهرستان، اظهار داشت: در صحبت‌هایی که با این هیأت صورت گرفت، بنا شد با توجه به این‌که طرح پایگاه سرمسجد آماده است، چهار میلیارد ریال اعتبار به‌منظور مرمت این اثر در نظر گرفته شود.

وی در ادامه در خصوص روند توسعه مجموعه تفریحی ـ گردشگری چم‌آسیاب نیز گفت: زمین مورد استفاده برای این پروژه طی دو قرارداد تاکنون تسطیح و شش عدد آلاچیق و شش چشمه سرویس بهداشتی نیز برای خواهران و براداران در آن ایجاد شده است؛ باوجود این، کار اجرایی پروژه پیش‌گفته فعلاً به دلیل نبود اعتبار کافی، متوقف است.

احمدپوریا درباره احداث بازارچه صنایع‌دستی مسجدسلیمان نیز عنوان کرد: «فرهاد غلامعلی‌فلاح مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدیدی که هفته گذشته از شهرستان داشت قول مساعد داد که در صورت معرفی زمین مناسب برای احداث این بازارچه، همکاری لازم از سوی وزارتخانه برای این موضوع انجام شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسجدسلیمان در این خصوص، افزود: در حال حاضر زمین مناسب برای احداث بازارچه مشخص و نقاط UTM آن برای بررسی به اداره‌کل استان ارسال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز