خبرگزاری کار ایران

به دعوت نماینده مجلس صورت گرفت؛

حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های ایذه و باغملک

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۶۳۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی، به دعوت نماینده مردم شهرستان‌های باغملک و ایذه، به‌منظور دیدار با عشایر و بررسی مشکلات آنها به خوزستان سفر کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، شاهپور علایی مقدم روز گذشته به دعوت نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، جهت بازدید از پروژه‌های عشایری و پیگیری مشکلات عشایر این دو شهرستان، وارد خوزستان شد.

وی با بیان اینکه عشایر نماد اقتصاد مقاومتی و اسطوره شکیبایی هستند، اظهار داشت: در این سفر از مشکلات و دغدغه‌های عشایر مطلع شدم که از مهمترین آنها می‌توان به تأمین آب و برق اشاره کرد.

علایی مقدم در ادامه عنوان کرد: اگر مسئولان شهرستان، منابع تأمین آب را مشخص و معرفی کنند، ما هم وعده می‌دهیم که اعتبارات لازم را تأمین و اختصاص دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تهیه پَنل خورشیدی و استقرار آن در همان منطقه به‌منظور تأمین برق مورد نیاز از دیگر وعده‌های رئیس سازمان امور عشایر کشور بود.

وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات 10میلیونی قرض‌الحسنه به خانواده‌های عشایری، اختصاص وام به جهت پرواربندی و تأمین گوسفند به‌منظور اشتغال‌زایی برای جوانان عشایر، ساخت مدرسه، بیمه عشایر و صدور دفترچه درمانی تأمین اجتماعی و برطرف کردن مشکلات آرد و تخصیص سهمیه‌ای مجزا، از دیگر دستاوردهای سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های باغملک و ایذه به شمار می‌آید.

نماینده مردم شهرستان‌های باغملک و ایذه در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه این بازدید، عنوان کرد: مناطق عشایرنشین گستردگی و پراکندگی بسیار زیادی دارد و خانوارهای عشایر هم با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. امروز این منطقه را به‌عنوان نمونه جهت بازدید میدانی برای آشنایی از مشکلات عشایر انتخاب کردیم.

وی گفت: نارسایی و کمبودهای عشایر را از نزدیک دیدیم و بخشی از آن را هم برای معاون وزیر کشاورزی تشریح کردیم. امیدوار هستیم تصمیمات خوب جهت مرتفع کردن مشکلات اتخاذ شود و ما هم تا حصول نتیجه دلخواه پای‌کار خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز