خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کشور در خوزستان:

اینکه بگوییم باران زیاد باریده توجیه خوبی نیست/ کار گذاشتن پمپ، علاج موقت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۹۰۲

صبح امروز هفدهم آذرماه، جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و جمعی از مسئولان استان خوزستان برای بررسی علل وقوع آب‌گرفتگی‌های اخیر برخی شهرهای این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هفته گذشته بیش از ۱۶ سانتی‌متر باران بارید و بخش‌هایی از این استان را زیر آب برد.

به علت بارندگی‌های شدید در بندر امام خمینی(ره)، هفته قبل، تمام این شهر دچار آب‌گرفتگی شدید شد از معابر گرفته تا منازل و اماکن عمومی. مردم زیادی در این بین دچار خسارت شدند و اغلب خانه‌های آب‌گرفته نیز به تعمیر اساسی نیاز دارند.

 

حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خوزستان

بحران مدیریتی تا جایی پیش رفت که صبح امروز دوشنبه حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با دستور ریاست قوه قضائیه به‌منظور بررسی مشکلات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی به خوزستان سفر کرد.

وی در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از مسئولان استانی مرتبط با سیل در محل سالن جلسات اداره بازرسی استان خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: کار گذاشتن پمپ، علاج موقت است و باید کار به‌صورت ریشه‌ای انجام شود، ما به دوستان گفته‌ایم کم‌کاری‌هایی که انجام‌شده از سوی هر نهادی که بوده مورد بررسی قرار بگیرد و اگر ترک فعلی انجام شده، سازمان بازرسی ورود کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: این حق طبیعی مردم است که هم آب شرب مناسب و هم سیستم فاضلاب درست داشته باشند؛ مردمی که در هشت سال دفاع مقدس پیشگام خدمت و مقاومت بودند، شایسته بهترین خدمات هستند و انتظار می‌رود کار اساسی برای مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام شود.

 

ترک فعل‌ برای خدمت به مردم

عضو شورای عالی قوه قضائیه افزود: اختلاف‌نظرها باید در جهت خدمت به مردم کنار گذاشته شوند و یک‌بار برای همیشه باید تکلیف این موضوع مشخص شود و این‌جور نباشد که هرسال بیاییم در خصوص این مسئله بحث کنیم.

درویشیان با اشاره به ضرورت ارائه گزارش، حسب دستور ریاست قوه به وی در خصوص ترک فعل‌های صورت گرفته در این حوزه، افزود: اینکه بگوییم باران زیاد باریده توجیه خوبی نیست.

وی ادامه داد: کما اینکه در نقاط زلزله‌خیز، ساختمان‌ها را برای تحمل ۹ ریشتر هم پیش‌بینی می‌کنند و این موضوع در بحث آب‌گرفتگی‌ها و فاضلاب و آب‌های سطحی خوزستان باید لحاظ شود و حسب دستور ریاست قوه، گزارش مبسوط از کم و کیف اقدامات انجام‌شده و قصور و تقصیرهای احتمالی به ایشان ارائه خواهد شد.

 

پیگیری پارلمانی

سید کریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به بحران به وجود آمده در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: اولویت اصلی استان خوزستان مسئله آب و فاضلاب است.

وی تأکید کرد: ما نمایندگان مردم استان در مجلس نیز با استفاده از ابزارهای قانونی و نظارتی خود موضوع اعتبارات و مشکلات آب و فاضلاب استان را پیگیری می‌کنیم و مدیران مربوطه نیز باید از وزارتخانه‌های خود این موضوعات را پیگیر باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: علاوه بر پیگیری جدی در خصوص اختصاص اعتبار به طرح‌های آب و فاضلاب در بودجه سال آینده، از طریق منابع دیگر ازجمله حق آلایندگی‌ها که باید توسط وزارت نفت به استان پرداخت شود، برای تأمین اعتبار این طرح‌ها مطالبه و پیگیری خواهد شد.

 

نوش داروی سیل

فاضل عبیات، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی استاندار خوزستان نیز با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های شدید و بی‌سابقه باران در استان طی هفته گذشته، بسیاری از معابر و منازل در شهر‌های اهواز، کارون، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) دچار آب‌گرفتگی شدند و خسارت زیادی به اهالی مناطق مذکور وارد شد.

وی افزود: با توجه به دستور‌های سازمان برنامه‌وبودجه و معاون رئیس‌جمهور، ان‌شاءالله از هفته آینده ارزیابی منازل آسیب‌دیده و کالا‌های اساسی و خانگی در شهرستان‌های مذکور آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم طی مدت یک هفته برآورد‌ها انجام و تصویب شود و اقدامات لازم برای پرداخت خسارت در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد.

عبیات در خصوص مبلغ پرداختی به خسارت دیدگان از آب‌گرفتگی‌های بارندگی اخیر اظهار داشت: هنوز برای میزان وام بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره تصمیماتی اتخاذ نشده است، اما به‌زودی و پس از برآورد خسارت‌ها طی هفته‌های آینده اعلام و ضرر و زیان ناشی از این اتفاق جبران خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز