خبرگزاری کار ایران

بسته شدن برخی از جاده‌های خوزستان در پی برف اخیر دهدز

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۷۸۰

در پی بارش برف طی یکی دو روز گذشته، جاده‌های برخی روستاهای استان خوزستان در بخش دهدزِ ایذه مسدود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، روستاهای سرصحرا، خواجه انور و لنده از جمله روستاهایی هستند که در یکی دو روز گذشته با توجه به بارش برف شدید در این نواحی غافلگیر شده و بارش برف تمامی مسیرهای ارتباطی این روستاها را با دهدز مسدود کرده است.

رحمانی بخشدار دهدز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در مناطقی از دهدز در یکی دو روز گذشته با بارش غافلگیرکننده‌ی برف مواجه شدیم. در حال حاضر امکان بازگشایی جاده‌های مسدود شده وجود ندارد. برف یکریز می‌بارد، به‌محض اتمام بارش باران و برف نیروهای ما برای بازگشایی اقدام خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های سنگین برف در این مناطق از استان خوزستان، تردد در این جاده‌ها تا آغاز بهار کُند خواهد شد. در این مناطق سالیانه شاهد بارش برف از چهل سانت تا بالای یک متر هستیم. امکانات ما در بخشداری محدود است و تمام امکانات ما محدود به یک لودر می‌شود. طی فصول پاییز و زمستان، با توجه به بارش‌های برف در مناطق مختلفی از دهدز، تنها لودر موجود را در منطقه‌ی دشت مستقر می‌کنیم و تا پایان بارش‌های زمستانی خدمات‌رسانی ما ادامه خواهد داشت.

رحمانی ادامه داد: بخشداری دهدز با توجه به شرایط خاص منطقه به بیش از پنج دستگاه لودر و بولدوزر نیاز دارد؛ شرایط ما در دهدز ویژه است. ما با تمامی دستگاه‌های مربوطه مکاتبه داشته‌ایم و شرایط را برای فرماندار ایذه و مدیریت بحران کاملاً تشریح کرده‌ایم؛ به دلیل تعدد روستاهای دهدز امکانات فعلی کفاف خدمات‌رسانی در شرایط بحرانی زمستان را به ما نمی‌دهد.

صالحی دهیار روستای برف‌گیر لنده نیز تصریح کرد: بارش زودهنگام برف باعث غافلگیری ما شد. سه روستای لنده، خواجه انور و سر صحرا، روستاهایی هستند که در یک مسیر قرار دارند و در حال حاضر مسدود شده‌اند.

وی بیان کرد: این روستاها از جمله مناطق خاص و برف‌گیر استان خوزستان محسوب می‌شوند که جاده‌های عبوری این مناطق با اولین بارش‌های پاییزی و زمستانی مسدود می‌گردد.

دهیار روستای برف‌گیر لنده گفت: هر ساله پیش از شروع بارش‌های پاییزی مردم مناطق برف‌گیر و صعب‌العبور دهدز نیازهای چندین ماهه‌ی خود مانند آذوقه و سوخت را از پیش تهیه می‌کردند؛ متأسفانه امسال غافلگیر شدیم و سوخت به مقدار کافی برای منطقه ارسال نشده است. ذخیره‌ی سوختی ما محدود می باشد و باید منتظر پایان بارش‌ها باشیم تا سوخت تازه به منطقه فرستاده شود. برق نیز در حال حاضر قطع شده و بارش برف همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است، بخش دهدز در میان دو سد کارون ۳ و ۴ واقع شده است. بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه از پرآب‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود، ولی متأسفانه تاکنون هیچ‌گاه سدهای کارون ۳ و ۴ نخواسته‌اند مسئولیت اجتماعی که بر اساس قانون برای آن‌ها در قبال جوامع محلی تعریف و مشخص گردیده را به گردن بگیرند.

گفتنی است، جاده‌های ناهموار، صعب‌العبور، بدون امکانات و شرایط وخیم ارتباطی پس از آب‌گیری‌ها، تنها دستاورد سدهای موجود در منطقه برای مردم محروم این نواحی خوزستان می‌باشد.

بسته شدن برخی از جاده‌های  خوزستان در پی برف اخیر دهدز

بسته شدن برخی از جاده‌های  خوزستان در پی برف اخیر دهدز

انتهای پیام/
بهنام رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز