خبرگزاری کار ایران

در گفت‌ وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش ابتلا به بیماری‌های عفونی بر اثر بالاآمدن فاضلاب در خوزستان/ شرکت آبفا و شهرداری پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۴۶۵

رئیس بهداشت غرب اهواز گفت: آب‌گرفتگی‌های ناشی از بارندگی و پس‌زدگی فاضلاب سبب افزایش ابتلا به بیماری‌های گوارشی و عفونی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، ضعف و فرسودگی شبکه دفع فاضلاب، عدم زهکشی مناسب جهت دفع آب‌های سطحی و همچنین خطوط آبرسانی نامناسب، ازجمله معضلات دیرینه استان خوزستان بشمار می‌آید که پس از بارندگی‌های پاییز و زمستان، بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

مردم شهرهای مختلف استان، برخلاف دیگر استان‌های همجوار، به‌جای لذت بردن و استفاده از نزول رحمت الهی باید در کنار دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات متعدد ایجاد شده از پس بارش‌ها، باید نگران مسائل بهداشتی و بیماری‌های عفونی باشند چراکه ادغام آب فاضلاب با آب شهری از مشکلات بعد از بارندگی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا و در توضیح این مهم اظهار کرد: آب‌گرفتگی‌های ناشی از بارندگی و همزمان شدن آن با پیک بیماری آلتور یا وبا، بیماری‌های روده‌ای، پوستی و اسهال، در این فصل از سال سبب ایجاد نگرانی در بین مردم می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: کیفیت آب روستایی هم نیز، باعث ایجاد نگرانی شده است. کِدر بودن رنگ آب در روستاها به دلیل شکستگی خطوط لوله، غیراستاندارد بودن کُلر باقیمانده در آب و همچنین نزدیک بودن آن به صفر است که کیفیت آب را کاهش می‌دهد.

احمدی بلوطکی اضافه کرد: انشعاب غیرمجاز و قطعی مکرر آب در مناطق روستایی و حاشیه شهر، از دیگر دلایل پایین آمدن کیفیت آب بشمار می‌آید که در این خصوص تذکراتی هم به شرکت آبفا استان ابلاغ شده است. شرکت آبفا و شهرداری باید در این روزها بیش از گذشته پای‌کار باشند و ضمن برطرف کردن آب‌گرفتگی‌ها باید پاسخگو معضلات زیست‌محیطی به وجود آمده باشند.

او با اشاره به فرسودگی سیستم فاضلاب سطح شهر اهواز، گفت: شکستگی خطوط لوله آب شرب، سرایت آب‌های جاری و فاضلاب باعث بروز بیماری‌های مختلف میکروبی، گوارشی، روده‌ای و پوستی می‌شود که افزایش مراجعه مردم روستایی با چنین علائمی، تأییدی بر این موضوع است.

او در پایان پس‌زدگی‌های فاضلاب، آب‌های آلوده و روان آب‌ها، را یکی از علل شیوع بیماری‌های عفونی عنوان کرد تذکر داد: یکی از علائم‌ کرونا، اختلال در سیستم گوارش هست که آلودگی آب شرب سبب تشدید علائم گوارشی این بیماری می‌شود و این اتفاق می‌تواند زمینه بیماری کرونا را فراهم کند.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز