خبرگزاری کار ایران

توضیحات استاندار در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی ها و رسیدگی به مناطق آسیب دیده خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۴۷۸

استاندار خوزستان گفت: بارش‌ها در بالادست استان ظرف ۵ روز آینده سه میلیارد مترمکعب آب به ذخایر سدی خوزستان اضافه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی پایان شامگاه ۹/۹/۹۹ در رابطه با بارندگی اخیر استان خوزستان، اظهار کرد: بارش‌ها در بالادست استان از حجم بالایی برخوردار بود که طبق برآوردها بالغ بر سه میلیارد مترمکعب آب ظرف ۵ روز آینده به ذخایر سدی خوزستان اضافه می‌کند.

وی افزود: قبل از این بارش‌ها ذخایر خالی آبی پشت سدهای خوزستان ۹.۹ میلیارد مترمکعب بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در پایین‌دست نیز بارش‌ها زیاد بود و نگرانی در بحث‌های میان حوزه‌ای آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در طول ۲ روز گذشته بیش از ۱۷۰ میلی‌متر باران در شهرستان بندر ماهشهر داشتیم که البته پیش‌بینی هواشناسی حدود ۱۰۰ میلی‌متر بود.

شریعتی گفت: در شهر چمران و بندر امام خمینی (ره) مشکلاتی به وجود آمد و سیستم‌های دفع آب‌های سطحی توانایی دفع این‌ حجم از آب را ندارند.

وی گفت: شرکت‌های پتروشیمی کمک‌هایی برای بهتر شدن دفع آب‌ها ارسال کردند و معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولین آبفا خوزستان نیز برای پیگیری بیشتر به ماهشهر اعزام شدند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مشکلات آب‌گرفتگی شهر چمران با اقداماتی که صورت گرفته ظرف چند ساعت آینده تا ۸۰ درصد رفع می‌شود.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز