خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز در گفت‌وگو با ایلنا:

۹۰۴ تماس در ۲۴ ساعت گذشته/ ۱۷ مورد اتصال برق بر اثر بارندگی در اهواز/ ۳ خانواده از خطر برق گرفتگی نجات یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۹۵۹

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ۲۷ مورد ماموریت در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بیشتر این حوادث مربوط به اتصال برق بر اثر بارندگی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ابراهیم‌ قنبری امروز یکشنبه نهم آذرماه اظهار کرد: در یک روز گذشته که شهر اهواز همچون سایر شهرهای استان ورود یک سامانه بارشی را تجربه کرد، آتش‌نشانان از ۷ صبح روز گذشته تا ۷ صبح امروز ۲۷ ماموریت را انجام دادند.

وی افزود: این حوادث که بیشتر آن‌ها مربوط به برق و اتصال کنتور بر اثر بارندگی بود، آتش‌نشانان را از ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی به سمت محل حوادث اعزام کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: در ۳ مورد از این حوادث که در منطقه منبع آب، کوی انقلاب خیابان غزنوی و کوی مجاهد اتفاق افتاد، نفوذ آب به کنتورهای برق منجر به برق‌دار شدن در و دیوارهای ساختمان شد.

قنبری بیان کرد: آتش‌نشانان با اعزام به سمت محل حادثه و با استفاده از ابزار ایمنی نسبت به رفع خطر و خروج خانواده‌هایی که درون منزل حبس شده بودند، اقدام کردند.

وی علت سایر حوادث برق را به غیر از یک مورد تابلو تبلیغاتی در سطح شهر را مربوط به کنتورهای منازل دانست و خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته اخطارهای لازم و نکات ایمنی در خصوص عایق‌کاری و ایمن‌سازی کنتورهای برق را به شهروندان اعلام کرده بودیم و انتظار داریم شهروندان نسبت به این مسئله توجه لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تعداد تماس‌های ۱۲۵ را در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۴ تماس اعلام و تاکید کرد: در شرایط اضطراری قطعا تعداد تماس‌های ۱۲۵ افزایش یافته و بسیاری از موارد با مشاوره کارشناسان ما در ستاد فرماندهی بدون اعزام نیرو قابل حل شدن است، اما بیشتر این آمار مربوط به تماس‌های غیرضروری و مزاحمی است.

قنبری در پایان با اشاره به‌ضرورت جدی گرفتن نکات ایمنی، تاکید کرد: شهروندان قبل از شروع بارندگی حتما باید نسبت ایمنی برق منزل خود توسط کارشناسان ذیصلاح اطمینان حاصل کرده، عایق‌کاری جعبه برق را فراموش نکنند و همچنین از باز بودن مسیرهای خروجی آب از پشت بام و حیاط خانه خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز