خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

ثبت محوطه کوهساران اهواز در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۵۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، از ثبت محوطه کوهساران اهواز در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سید حکمت‌اله موسوی امروز شنبه هشتم آذرماه  با اعلام این خبر اظهار کرد: پیرو جلسه برگزار شده در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه، شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول، محوطه کوهساران اهواز واقع در کوی شهید قاسم سلیمانی ( منبع آب) واجد ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.

او با بیان اینکه محوطه تاریخی کوهساران، با شماره ۳۳۱۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید افزود: این موضوع در حال پشت سر گذاشتن فرآیند صدور حکم و ابلاغ ثبت به مراجع ذی‌ربط است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ضمن تقدیر از مجتبی گهستونی یکی از فعالان میراث فرهنگی استان، که در شناسایی محوطه باستانی کوهساران و معرفی آن به اداره‌کل استان و تکمیل پرونده ثبتی این اثر نقش اصلی و اساسی داشت تأکید کرد: قرار گرفتن محوطه کوهساران در فهرست آثار ملی، برگ زرینی برای شهر اهواز محسوب می‌شود که با تلاش مجموعه اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، اداره اهواز، انجمن‌های مردم ‌نهاد و دوستداران میراث فرهنگی، حاصل شد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: با ثبت این محوطه ارزشمند، حفاظت از آن بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده و الزامی و هرگونه اقدام که منجر به تخریب یا آسیب به اثر شود، ممنوع است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز