خبرگزاری کار ایران

ساعتی پیش در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران استان مطرح شد؛

سامانه بارشی سودانی در مسیر خوزستان/ همه دستگاه‌ها در وضعیت آماده‌باش/ لزوم حضور تمام وقت فرمانداران و مدیران در محل کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۱۲

استاندار خوزستان ساعتی پیش در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران استان گفت: روزهای شنبه و یکشنبه ۸ و ۹ آذرماه باران سنگینی در پیش خواهیم داشت فرمانداران و مدیران شهری، به‌طور ۲۴ ساعته در محل کار حاضر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران استان، ضمن اشاره به شرایط بیماری کرونا، از لزوم تمهیدات لازم به‌منظور حفظ آمادگی در مقابل بارندگی هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: بیماری کرونا از ۲۶ آبان ماه در استان، شرایط نسبتاً نزولی به خود گرفته اما همچنان تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها با آمار بیش از ۵۷۰ نفر بالا است.

نماینده عالی دولت در خوزستان، سیر مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان و همچنین اشغال تخت‌های ICU را نیز روندی کاهش عنوان کرد افزود: در کلان‌شهر اهواز و شهرهای نارنجی استان، اقداماتی جهت مقابله با کرونا صورت گرفته است که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده وضعیت بهتری ظاهر شود و تعداد بیماران کرونایی کاهش پیدا کند.

شریعتی در ادامه از پدیده بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: با ظرفیت خالی قابل‌توجه سدهای استان، امکان کنترل سیلاب‌ها وجود دارد و تنها بارش‌های آینده و بحث‌های میان حوزه‌ای آب، سبب ایجاد دغدغه شده است.

او هدف از تشکیل این جلسه را پیش‌بینی شرایط احتمالی و مقابله با آن دانست و توضیح داد: شهرهای شمال شرق و شمال خوزستان، با مشکلاتی مواجه هستند که باید کنترل شود. فرمانداران و جمعیت هلال‌احمر استان ذخیره‌ای در مناطق ایجاد کنند و در صورت اضطراری شدن شرایط اورژانس نیز مستقر شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: شنبه و یکشنبه هفته آینده، باید همه فرمانداران و مدیران شهری در محل کار خود به‌صورت ۲۴ ساعته حاضر باشند و آمادگی کامل خود را برای بارش‌های سنگین احتمالی بکار بگیرند و جلسه ستاد شهرستان‌ها، فردا تشکیل و تمهیدات لازم توسط فرمانداران انجام شود، همچنین سازمان‌های خدماتی مانند شهرداری و آبفا نیز در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

وی ضمن موظف کردن ادارات کل حوزه معاونت عمرانی از پشتیبانی شهرستان‌های استان، پیگیری و پشتیبانی از گتوند، لالی، اندیکا و مسجدسلیمان، را بر عهده اداره کل امور شهری و ایذه و باغملک را در دست اداره امور روستایی و همچنین شهرستان‌های شوش، شوشتر، دزفول و اندیمشک را به اداره کل فنی نیز واگذار کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و شرکت‌ها نیز با ادوات و ماشین‌آلات، وظیفه پشتیبانی از یک یا دو شهرستان را داشته باشند و قبل از بارندگی در محل مستقر شوند.

شهرهایی که کمتر درگیر این بارندگی می‌شوند معین شهرستان‌های دیگر قرار خواهند گرفت و سازمان آب و برق نیز به‌صورت مدام، وضعیت سدها و سیلاب‌های استان را رصد و گزارش دهد.

وی در معرفی و توضیح این سامانه بیان کرد: طبق پیش‌بینی های هواشناسی، این سامانه بارشی سودانی خواهد بود و احتمال هر اتفاقی وجود دارد. سیل سال گذشته نیز از سامانه سودانی بود که ۱۴ میلیارد مترمکعب آب را وارد استان و سدها کرد و به همین دلیل باید بالاترین احتمالات و بدترین شرایط ممکن در نظر گرفته شود. اداره کل راهداری، تیم‌های هماهنگی خود را آماده کند و با همکاری تمام دستگاه‌ها نهایت استفاده را از بارش‌ها داشته باشیم تا کمترین آسیب و خسارت به استان وارد شود.

وی در پایان با یادآوری از حمله ملخ‌ها پس بارندگی‌های دو سال گذشته، عنوان کرد: شهرهای هندیجان، بهبهان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، امیدیه و آغاجاری مراقبت‌های لازم برای حمله ملخ‌ها را انجام دهند و در صورت نیاز به هواپیمای سم‌پاش نسبت به تأمین آن اقدام و فرمانداران در تهیه منابع کمک کنند.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز