خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل محترم شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

روان آب‌های آبادان به دلیل نبود زیرساخت های شهری مناسب، وارد شبکه فاضلاب شهری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۲۹۵

در بارندگی اخیر آبادان 70 درصد روان آب‌ها به دلیل عدم وجود زیرساخت های شهری جمع آوری آبهای سطحی، وارد شبکه فاضلاب شهری شد.

به گزارش ایلنا،به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان صادق حقیقی پور با بیان اینکه شبکه فاضلاب آبادان با 750 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و 45 ایستگاه، پمپاژ فاضلاب لیفت و منهول پمپ در شبانه روز یکصد هزار متر مکعب فاضلاب شهری را دفع می کند گفت: بیش از 400 هزار متر مکعب روان آب‌های ناشی از بارندگی اخیر به دلیل عدم وجود زیرساخت های شهری جمع آوری آبهای سطحی طی 4 ساعت به شبکه فاضلاب آبادان وارد شد.

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به اینکه حجم گسترده روان آب های ورودی به خطوط فاضلاب با فعالیت مداوم ایستگاه های پمپاژ در همان ساعات اولیه دفع شد افزود: ورود چندین برابر ظرفیت روان  آب‌ها به شبکه فاضلاب مشکلاتی را برای بهره برداری از خطوط و خدمات رسانی عادی دفع فاضلاب شهری ایجاد کرد.

او سرقت و تخریب مکرر در های منهول و به تبع آن ورود نخاله‌ها و مصالح ساختمانی و عمرانی به داخل منهول‌های فاضلاب و همچنین فرسودگی حدود 200کلیومتر از خطوط اصلی و فرعی فاضلاب آبادان را از دلایل اصلی پس زدگی فاضلاب و مشکلات عمده برای ارائه خدمات هر چه سریعتر در بخش فاضلاب دانست.

حقیقی پور در ادامه  بر پیگیری بی وقفه شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای توسعه خدمات این شرکت خصوصاً در بخش ارائه خدمات دفع فاضلاب به مردم شریف آبادان تاکید و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با وجود آنکه تنها 4 میلیارد تومان از 17 میلیارد تومان بودجه ابلاغ شده، تخصیص داشته ایم شرکت آب و فاضلاب خوزستان عملیات های متعددی همچون اجرای 30 کیلومتر خطوط فرعی و اصلی، بازسازی و افزایش ظرفیت 8 ایستگاه پمپاژ فاضلاب آبادان را به ارزش 50 میلیارد تومان آغاز و اجرا کرده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان با بیان اینکه فعالیت ها و خدمات رسانی این شرکت به رغم مشکلات موجود اقتصادی و افزایش نرخ ارز و  تورم با تمام توان در سطح استان و خصوصاً شهرستان آبادان تداوم دارد افزود: برای انجام وظایف خود برای پایداری خدمات رسانی به مردم شریف آبادان و از محل منابع جاری شرکت 20 کیلومتر از خطوط اصلی این شهر طی 8ماهه گذشته لایروبی و علاوه بر آن، یک هزار درب منهول که به دلیل سرقت با تخریب از بین رفته بود نصب و 6 دستگاه پمپ جدید نیز در ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب آبادان راه اندازی شد.

صادق حقیقی پور با بیان اینکه انتقادات و تحلیل عملکرد آبفا در سطح استان و بویژه شهرهای آبادان و خرمشهر نباید بدون در نظر گرفتن تلاش های شبانه روزی و بی وقفه پرسنل خدوم و خستگی ناپذیر این شرکت در شرایط سخت ناشی از بیماری کرونا و آنهم در شرایط سخت منابع مالی صورت بگیرد افزود: شرکت آب و فاضلاب خوزستان هرگز به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی به مطالبات به حق مردم برای دریافت هر چه بهتر خدمات آب و فاضلاب نیست و نخواهد بود.

او همگرایی و درک متقابل مشکلات و مسئولیت ها را مهم‌ترین اصل برای خدمات رسانی یکپارچه به مردم شریف استان خصوصاً مردم آبادان و خرمشهر دانست و گفت: عبور از موانع موجود و تلاش برای حل مشکلات ناشی از بارندگی های شدید در استان و به تبع آن مدیریت بحران آب گرفتگی معابر نیازمند همکاری و هماهنگی همه جانبه تمامی دستگاه های اجرایی و متولی استان خصوصا آبفا و شهرداری در شهرستانهاست.

حقیقی پور بر نقش کمک کننده آبفای استان و حضور فعالانه در کنار نیروی های زحمتکش شهرداری ها خصوصاً شهرداری های آبادان و خرمشهر تاکید کرد و گفت: آنچه که مردم از ما و همه مسئولان و دستگاه های خدماتی انتظار دارند، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها برای کاهش حداکثر مشکلاتشان است که در این میان استانداری و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی نقش محوری داشته و دارند لذا انتظار می رود با یک انسجام درون استانی و فعال در مسیر پاسخگویی به نیاز مردم حرکت کنیم.

همچنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت وگوی چند روز گذشته خود با بخش خبری سیمای مرکز آبادان  از موافقت دولت  برای استفاده از تسهیلات موضوع ماده 56 (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت) به ارزش 350 میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت :  پس از اولویت بندی جهت رفع مشکلات در نقاط بحرانی و نوسازی خطوط فرسوده و قدیمی آن مناطق،  برنامه‌ریزی‌ها پیش  از پایان سال جاری و پس از تعیین پیمانکار و انجام فرآیندهای قانونی آن ، نسبت به توسعه شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر  اقدام می‌شود.

 با توجه به اهمیت طرح فاضلاب آبادان،ساخت تصفیه خانه آبادان از محل فاینانس تامین اعتبار شده و تا کنون نیز 85 درصد پیشرفت داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز