خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

ابهام در جذب مربیان پیش دبستانی خوزستان/ موسوی: تابع دستورالعمل‌های وزارت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۱۰۸

شرایط جذب و بکارگیری مربیان پیش دبستانی استان خوزستان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مربیان پیش دبستانی که از سال ۹۷ به بعد وارد این مجموعه شده‌اند و طی سال جدید تاکنون نتوانسته‌اند ابلاغ تدریس دریافت کنند.

این در حالی است که آمار تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی استان خوزستان روزبه‌روز دارد بیشتر و بیشتر می‌شود. آماری که در برخی از شهرها مانند ایذه بیش از مجموع آمار کل استان خوزستان گزارش شده است. تجمعات مربیانی که کوتاه بیا نیستند.

این مربیان پیش دبستانی با توجه به مبالغی که از آغاز به کار، بابت حق بیمه و هزینه‌های جانبی تاکنون متقبل شده‌اند، در شرایط مالی چندان مناسبی به سر نمی‌برند. همین شرایط مالی و عدم دریافت یک پاسخ روشن از طرف مدیران استانی شرایط را برای آنان روزبه‌روز بدتر و سخت‌تر می‌کند. آمارهایی که به دست خبرگزاری ایلنا در استان خوزستان رسیده است، حکایت از فروپاشی زندگی مشترک برخی از این مربیان پیش دبستانی دارد.

در همین رابطه سیده فرانک موسوی معاونت آموزش ابتدایی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: ما در رابطه با مربیان پیش دبستانی، بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارتی عمل می‌کنیم؛ و در برخی شهرستان‌ها در حوزه‌ی ابتدایی امکان استفاده از این نیروها در بخش غیردولتی "مدارس غیردولتی" و در فضای مازاد به ما داده شده است. این نیروها باید با مدیریت بخش خصوصی و توسط پیمانکار به‌کارگیری شوند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در این شهرستان‌ها  نباید انجام می‌شد این است که در مناطق با ضریب محرومیت شش، هفت، هشت و نه که قانون به‌صراحت اعلام کرده، به‌کارگیری مربی آزاد ممنوع می‌باشد از مربی پیش دبستانی آزاد استفاده شده است. درحالی‌که با توجه به آنچه قانون برای ما تشریح کرده باید در این مدارس برای برگزاری کلاس‌های پیش دبستانی از معلم بازنشسته، معلم رسمی و یا معلم نظام وظیفه "سرباز معلم " استفاده شود.

موسوی افزود: متاسفانه همکاران ما در مناطق روستایی با ضریب محرومیت که باید پیش دبستانی‌ها با نیروی دولتی "معلم بازنشسته، معلم رسمی، معلم نظام وظیفه " اداره شوند از نیروهای آزاد استفاده نموده‌اند. عملی که بر اساس دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش ممنوع است.

معاونت آموزش ابتدایی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان خوزستان خاطرنشان کرد: در تلاش برای رفع این مشکل از طریق وزارتخانه هستیم.

انتهای پیام/
بهنام رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز