خبرگزاری کار ایران

رضایی خبر داد:

کاهش مصرف سموم در کشت غلات خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۲۰

مدیرحفظ نباتات سازمان‌جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با بیان اینکه میزان مصرف سموم در کشت غلات در استان کاهش یافته گفت: کشاورزان با توجه به گرانی سموم در کشت پاییزه حدود ۱۰ درصد کمتر از پارسال استفاده کردند.

به گزارش ایلنا، محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت پاییزه گندم، جو و کلزا در سطح ۲۰۰ هزار هکتار اراضی خراسان شمالی آغاز شده است.

رضایی افزود: با توجه به اینکه کشاورزان آشنایی زیادی در بحث ضد عفونی بذور دارند ۹۰ درصد در ضد عفونی بذور از سموم استفاده کردند.

وی عنوان کرد: اگر کشاورزان با انواع سم با بیماری‌ها و آفات در تولید محصولات کشاورزی مبارزه نکنند ۳۳ درصد تولیدات بر اثر بروز آفات و بیماری‌ها از بین می‌روند که زیان جدی به بخش کشاورزی وارد می‌آید، و با احتساب خسارت‌های انباری این زیان به ۴۰ درصد می‌رسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریم‌ها و مشکلات ارز قیمت، سموم درمقایسه با پارسال چهار برابر افزایش یافته است.

به گفته رضایی مصرف سموم در کشت کلزا نیز به طور متوسط ۳۰ درصد کاهش یافته است.

از سطح کشتزار‌های استان حدود ۷۰ درصد متعلق به گندم، ۲۰ درصد جو و ۱۰ درصد به کلزا اختصاص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز