خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی خبر داد:

ثبت نام بیش از 5 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری در استان/ اعلام شرایط دریافت بیمه بیکاری/ 10 رسته صنفی مشمول طرح هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۱۴

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی از ثبت نام بیش از 5 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: از این تعداد صرفا 3193 نفر مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند.

به گزارش ایلنا، محمد علی عباس زاده وحید ضمن اعلام این خبر افزود: با عنایت به شیوع بیماری کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن، سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از کارگران و بیمه شدگانی که تحت‌تاثیر این بیماری بیکار شده اند، طرح پرداخت بیمه بیکاری ویژه حوادث غیر مترقبه را اجرا کرده است.

وی افزود: بر این اساس و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه ای طراحی و اعلام شده است که متقاضیان محترم که خود را حایز شرایط می‌دانند می‌تواند در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: مطابق قوانین صرفا کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار که 3% سهم بیمه بیکاری را پرداخت می‌کنند حایز شرایط ثبت نام در این طرح هستند و این موضوع شامل  کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان نمی شود.

عباس زاده وحید همچنین افزود: بعد از ثبت نام متقاضیان و پس از بررسی شرایط احراز متقاضیان، برای نفراتی که شرایط لازم را نداشته باشند پیامکی مبنی بر عدم شمول ارسال می شود .

وی افزود: همچنین برای آندسته از متقاضیان ثبت نام شده که حایز شرایط باشند پیامک شمول ارسال می‌شود.

عباس زاده وحید ادامه داد: افراد مشمول می‌بایست پس از دریافت پیامک نسبت به اعلام شماره حساب و کد شعبه محل بیمه پردازی و ثبت در سامانه مذکور اقدام کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی یادآور شد: صرفا کارگران و بیمه شدگان شاغل در 10 رسته صنفی مشمول این طرح هستند و متقاضیان خارج از این 10 رسته فعالیت صنفی نمی‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

منبع ایلنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز