خبرگزاری کار ایران

در اتاق بازرگانی استان بررسی شد؛

رایزنی نمایندگان خراسان شمالی و قزاقستان برای سرمایه گذاری و مراودات تجاری

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۴۱۰

در نشستی صمیمانه نمایندگان اقتصادی استان خراسان شمالی و کشور قزاقستان در محل اتاق بازرگانی استان، ظرفیت های بازرگانی و سرمایه گذاری خود را برای تقویت مراودات تجاری بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجید درخشانی، مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در نشستی صمیمانه که میان نمایندگان خراسان شمالی و کشور قزاقستان در محل اتاق بازرگانی استان در زمینه ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری یکدیگر برگزار شد، اظهار کرد: انجام کشت فرا سرزمینی در کشور قزاقستان توسط بازرگانان خراسان شمالی از مهمترین پیشنهادات این استان به کشور قزاقستان است.

درخشانی همچنین گفت: خراسان شمالی دارای یک منطقه ویژه اقتصادی است که برای انجام سرمایه گذاری ها در این منطقه معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: خراسان شمالی همچنین دارای 22 شهرک و ناحیه صنعتی است که تا هفت سال معاف از پرداخت مالیات هستند و این ظرفیت برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

محمود قنبری، معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این نشست تصریح کرد: تبادلات دانشجویی، گردشگری و اقتصادی از مهمترین ظرفیت های بسیار خوب میان طرفین برای انجام مراودات است.

قنبری از اتاق بازرگانی قزاقستان برای حضور در همایش سرمایه گذاری خراسان شمالی در بهار سال آینده برای گفت و گو و تعاملات بیشتر با یکدیگر دعوت کرد.

حبیب یزدان پناه، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز اعلام کرد: میان کشور ایران و قزاقستان اشتراکات زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به اعتیاد نوروز و قربان اشاره کرد.

یزدان پناه گفت: با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی میان دو کشور از کشور قزاقستان نسبت به تقویت مراودات گردشگری میان طرفین دعوت می کنیم.

وی افزود: خراسان شمالی در زمینه دارای بناهای تاریخی زیاد و ظرفیت های فرهنگی غنی است که از گردشگران قزاقستانی برای انجام سفرهای تفریحی و زیارتی به خراسان شمالی دعوت می کنیم.

قمزت، رایزن اقتصادی قزاقستان نیز در این نشست بیان کرد: کشور قزاقستان با جمعیتی حدود 19 میلیون نفر در نقطه جغرافیایی استراتژیک قرار دارد که دارای نیروی انسانی علمی سطح بالایی است.

قمزت خاطر نشان کرد: این کشور شرایط سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده از آن جمله این است که زیرساخت ها در این کشور در حال آماده سازی است و مدت صدور مجوز برای انجام سرمایه گذاری های خارجی در این کشور سه روزه است.

وی همچنین در این جلسه انجام صادرات محصولاتی از جمله خشکبار، خرما، شیرینی جات و ظروف منزل از کشور ایران به قزاقستان را پیشنهاد کرد.

فاتح چایاباتماز، نیز از اعضای هیات بازرگانی قزاقستانی نیز در این نشست اعلام کرد: توسط یک شرکت بازرگانی محصولات خراسان شمالی و ایران در کشور ترکیه معرفی و عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز