خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده مطرح کرد:

رقابت ورزشکاران ۲۰ کشور با وجود تبلیغات سوء دشمنان/ میزبانی ایران معرفی فرهنگ غنی کشور به دنیاست

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۴۰۸

رئیس‌فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: با وجود تبلیغات سوء دشمنان برای نا امن نشان دادن کشور امروز شاهد برگزاری مسابقات جهانی با حضور 20 کشور در امن ترین نقطه منطقه هستیم.

به گزارش ایلنا، محسن مهرعلیزاده در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در بجنورد اظهار کرد: حضور ۱۰۰ ورزشکار جهان در این دوره از رقابت‌ها مایه مباهات است.

وی  افزود: فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با فعالیت و عضویت بیش از ۸۵ کشور جهان بیش از ۱۵ سال سابقه دارد.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی منظم در کشورهای مختلف، ایجاد فدراسیون ملی، ایجاد کلینیک‌های داوری و مربیگری و ایجاد زورخانه در کشورهای مختلف از جمله اقدامات این فدراسیون در کشورهای عضو است.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران مختلف در گودهای زورخانه با آداب ایرانیان خاطرنشان کرد: ورزشکاران جهان همچون آداب 3 هزارساله زورخانه وارد گود می‌شوند و مرشدها اشعار خود را به زبان فارسی برای ورزشکاران و پهلوانان می‌خوانند و این نمایشی از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان در اقصی نقاط جهان است.

سومین دور از مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به میزبانی خراسان شمالی در بجنورد از دیروز (30 دی ماه) آغاز و تا دوم بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز