خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبر داد:

آغاز اجرای طرح زمستانه پلیس راه و راهور در استان خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۸۵

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از آغاز طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان خبرداد و گفت: این طرح از امروز در سطح جاده های برون و درون شهری استان آغاز و تا 20 اسفند ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سردار علیرضا مظاهری در جمع اصحاب رسانه استان با اعلام این خبر گفت: با آغاز این طرح، پلیس راه به همراه دستگاه‌های خدمات رسان استان (اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل پایانه ها و حمل و نقل جاده ای، علوم پزشکی، هلال احمر) هفت تیم خودرویی را به طور شبانه روز در گردنه های امین الله، اسدلی، جوزک و تنگه ترکمن مستقر خواهند کرد.

وی افزود: در این طرح 42 تیم خودوریی با 144 نفر نیروی انسانی تمامی محورهای مواصلاتی برون شهری استان را پوشش خواهند داد.

سردار مظاهری یاد آورشد:در راستای اجرای طرح زمستانه پلیس راه در سطح جاده های برون شهری استان، در سال 97 در مقایسه با سال 96 وقوع تصادف فوتی تا 10 درصد افزایش، وقوع تصاف جرحی تا 30 درصد افزایش و وقوع تصادف خسارتی تا 91 درصد افزایش داشتند .

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  108 هزار و 738 فقره اعمال قانون انجام شد که در مقایسه با سال 96، سه درصد افزایش یافت.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با تاکید به این که تمامی خودروها در هنگام تردد از جاده های برون شهری استان در شرایط جوی ناپایدار باید از زنجیر چرخ استفاده کنند، افزود: درصورتیکه در شرایط ناپایدار جوی، خودروهایی بدون زنجیر چرخ باشند از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

سردار علیرضا مظاهری به اجرای طرح زمستانه راهور در سطح معابر درون شهری استان در سال 97 اشاره کرد وگفت: اجرای این طرح با همکاری شهرداری های استان انجام خواهد شد که در همین راستا 30 تیم خودرویی، 20 تیم موتوری و 67 پاس پیاده آماده فعالیت و خدمت رسانی شده اند.

وی افزود: در مدت زمان اجرای طرح زمستانه سال 97 در سطح معابر درون شهری استان سه فقره تصادف فوتی، 385 فقره تصادف جرحی، 115 فقره تصادف خسارتی رخ دادند که بر اثر آنها سه نفر فوت و 427 نفر مجروح شدند.

وی افزود: در مدت زمان اجرای طرح زمستانه سال 96 در سطح معابر درون شهری استان هشت فقره تصادف فوتی، 519 فقره تصادف جرحی، 65 فقره تصادف خسارتی رخ دادند که بر اثر آنها هشت نفر فوت و 608 نفر مجروح شدند.

وی یادآور شد: بر همین اساس، استان در سال 97 در مقایسه با سال 96 در زمینه تصادف فوتی 63 درصد کاهش و در زمینه تصادف جرحی 26 درصد کاهش داشته و در زمینه تصادف جرحی تا 77 درصد افزایش داشته است.

 

 

منبع ایلنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز