خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی :

ثبت نام ۱۴۰ داوطلب از استان برای انتخابات مجلس/تذکر انتخاباتی به ۵ مدیر کل

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۴۰

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از ثبت نام 140 نفر داوطلب از استان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا ، ولی‌الله حیاتی، رئیس ستاد انتخابات خراسان شما‌لی در جمع اصحاب رسانه‌ای استان گفت: از حوزه انتخابیه پنج شهرستان بجنورد-مانه و سملقان-راز و جرگلان-گرمه-جاجرم 88 نفر، از حوزه انتخابیه شیروان 26 نفر و از حوزه انتخابیه اسفراین 26 نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از تعداد 88 نفر داوطلب ثبت نامی از حوزه انتخابیه پنج شهرستان 13 نفر از آنان زن، 75 نفر مرد، از تعداد 26 داوطلب ثبت نامی حوزه انتخابیه شیروان پنج نفر زن و 21 نفر مرد و از تعداد 26 داوطلب ثبت نامی از حوزه انتخابیه اسفراین یک نفر زن و 25 نفر مرد بوده اند.

وی  تعداد داوطلبان ثبت نام کرده از خراسان شمالی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دهمین دوره انتخابات مجلس را 47 درصد افزایش و در مقایسه با نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 360 درصد افزایش عنوان کرد.

وی در رابطه با تفکیک جنسیتی داوطلبان ثبت نام شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس از خراسان شمالی اظهار کرد: برای این دوره از انتخابات 14 درصد از داوطلبان، بانوان و 86 درصد از داوطلبان آقایان بوده اند.

حیاتی درباره ترکیب سنی ثبت نام شدگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس از خراسان شمالی عنوان کرد: 16نفر از ثبت نام شدگان بین 31 تا 35 سال، 20 نفر از آنان بین 36 تا 40 سال، 36 نفر از آنان بین 41 تا 45 سال، 28 نفر از آنان 46 تا 50 سال، 29 نفر از آنان 51 تا 55 سال، هفت نفر از آنان بین 56 تا 60 سال، سه نفر از آنان بین 61 تا 65 سال و یک نفر از آنان بین 66 تا 70 سال سن دارند.

وی بیشترین میانگین سنی داوطلبان ثبت نام شده برای این دوره از انتخابات بین 41 تا 46 سال سن عنوان کرد.

وی جوانترین داوطلب ثبت نام شده از حوزه انتخابیه بجنورد را 30 سال سن و مسن ترین داوطلب ثبت نام شده از حوزه انتخابیه بجنورد 68 سال سن اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی درباره مدارک تحصیلی داوطلبان ثبت نام شده نیز اظهار کرد: از تعداد 140 نفر داوطلب ثبت نام شده، شش نفر مدرک معادل کارشناسی ارشد، 107 نفر دارنده مدرک کارشناسی ارشد، 21 نفر دارای تحصیلات دکتری و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی در ادامه بیان کرد: 20 نفر از داوطلبان ثبت نام از حوزه آموزش و پرورش، شش نفر پزشک، 12 نفر بازنشسته، یک نفر نظامی بازنشسته، 61 نفر کارمند، چهار نفر نماینده فعلی مجلس، سه نفر بیکار، سه نفر وکیل، 11 نفر استاد دانشگاه، 11 نفر شغل آزاد و هشت نفر سایر مشاغل را دارا هستند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره انتخابات اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از خراسان شمالی تا به کنون چهار داوطلب ثبت نام کرده اند.

حیاتی در ادامه با اشاره به اینکه 19 هیات اجرایی در سراسر استان تشکیل شده است، اعلام کرد: امر بررسی صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده در هیات های اجرایی نیز از امروز به مدت 10 روز آغاز خواهد شد.

وی افزود: 27 آذر ماه جاری مراتب رد و تایید صلاحیت داوطلبان توسط هیات های اجرایی استان اعلام می شود.

وی گفت: مقابله با تخلفات انتخاباتی داوطلبان به صورت جدی پیگیری و رصد می شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی  با بیان این که داوطلبان بر محور قانون عمل و رفتار کنند متذکر شد: درحال حاضر به پنج مدیر کل وی  تعدادی از مدیران رده پایین تر از استان  نیز تذکر انتخاباتی داده شده است.

 

 

 

منبع ایلنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز