خبرگزاری کار ایران

عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

اجرای طرح خدمات غیرحضوری در تامین‌اجتماعی‌خراسان‌شمالی/ بهره‌مندی 13 هزار کارگر ساختمانی در استان از خدمات بیمه

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۵۹۸

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از اجرای طرح پایلوت خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی با عنوان طرح ملی"دکتر نوربخش" در تامین اجتماعی خراسان‌شمالی خبرداد.

محمدعلی عباس‌زاده وحید در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با اعلام این خبر، گفت: طرح خدمات غیرحضوری (طرح‌ملی‌دکتر نوربخش، مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی) با هدف صرفه جویی در وقت، تسهیل و شفاف سازی در ارائه خدمات تامین اجتماعی به مخاطبین اجرا می‌شود.

وی از جمله خدمات قابل ارائه در طرح خدمات غیرحضوری را شامل؛ خدمات دفترچه درمانی، خدمات سابقه (مشاهده و ثبت اعتراض نسبت به سوابق پرداخت حق بیمه و حقوق)، حمایت‌های کوتاه مدت (شامل غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن) بازرسی‌های انجام شده از محل اشتغال، حوزه امور فنی بیمه‌شدگان و حوزه امور فنی مستمری ها عنوان کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با بیان این که امروزه استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی برای همه  در جامعه الزامی است، اظهار داشت: شفاف‌سازی، تسریع در فرآیند کارهای اداری و ارائه خدمات، صرفه جویی در وقت و کاهش ازدحام مراجعات ارباب رجوع از جمله دستاوردهای توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیک است.

عباس زاده در بخش دیگر سخنان خود تعداد کارگران ساختمانی استان را در سال 97، 12 هزار و 77 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 4 هزار و 453 نفر در شعبه یک بجنورد، 939 نفر در شعبه دو بجنورد، 2 هزار و 139 نفر در اسفراین، 3 هزار و 144 نفر در شیروان، 422 نفر در آشخانه، 52 نفر در فاروج و 928 نفر در جاجرم از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند.

وی همچنین تعداد بیمه‌شدگان اختیاری استان را 2 هزار و 695 نفر ، مشاغل آزاد 6 هزار و 334 نفر، رانندگان 9 هزار و 600 نفر ، قالیبافان 3 هزار و 33 نفر و کارفرمایان واحدهای صنفی کم درآمد 671 نفر، باربران 459 و زنبورداران 43 نفر ذکر کرد.

وی مجموع کارگاه های فعال و نیمه فعال استان را 21 هزار و 174 کارگاه برشمرد که از این تعداد 10 هزار و367 کارگاه فعال و 10 هزار و 807 کارگاه نیمه فعال هستند.

عباس زاده مجموع بیمه شدگان اصلی استان را 103 هزار و 740 نفر  ذکر کرد و تعداد بیمه شدگان تبعی این استان را 199 هزار و 724 نفر عنوان کرد.

وی افزود: 15 هزار و 20 نفر از بیمه شدگان استان مستمری بگیر اصلی و 21 هزار و 639 نفر مستمری بگیر تبعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در رابطه با افزایش حقوق کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی نیز گفت: امسال یک میلیون و 700 هزار تومان افزایش دستمزد برای کارگران از سوی دولت مقرر شده که نسبت به سال گذشته با افزایش 35 درصدی مواجه است.

وی افزود: همچنین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 13 درصد  به اضافه مبلغ 261 هزارتومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد:  افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه 98 اجرایی می‌شود.

وی تعداد بیمه‌شدگان اجباری استان را 66 هزار و 457 نفر، خاص 35 هزار و 141 نفر و توافقی یک هزار و 7 نفر و بیکاری را یک هزار و 35 نفر بیان کرد.

عباس زاده در ادامه به تشریح وضعیت بیمه زنان خانه دار و دانشجویان پرداخت و اظهارکرد: 207 درصد بیمه شدگان زنان خانه دار استان در سال 97  نسبت به سال 96  رشد داشته است.

وی مجموع بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد استان را 6 هزار و 334 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 849 نفر زنان خانه دار ، 3 هزار و 136 نفر غیر مشمول یارانه ، 2 هزار و 695 نفر اختیاری هستند.

طرح حذف دفترچه های بیمه تا پایان امسال

دکتر جهانیا، مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز به اجرای طرح حذف دفترچه‌های بیمه در تمام مراکز تامین اجتماعی استان اشاره کرد و اظهارداشت: تا پایان امسال تمامی دفترچه های بیمه در استان حذف و به سمت نسخ الکترونیکی پیش می‌روند و بیمه شدگان می توانند با ارائه کد ملی ازخدمات درمانی بهره مند شوند.

وی بر اهمیت اجرای عملیاتی نسخ الکترونیک تاکید کرد و اظهارداشت: نسخه الکترونیک جزیی از پرونده سلامت در دولت الکترونیک است که با اجرای آن حدود 60 میلیون دفترچه حذف خواهد شد.

وی از جمله مزایای اجرای طرح نسخ الکترونیک را کاهش زمان حضور بیمار در مراکز درمانی، در اختیار قرار گرفتن پرونده الکترونیک بیمه شدگان به پزشک، آگاهی پزشک از نوع مصرف داروهای بیمار، شناسایی آماری از نوع بیماری ها در مناطق مختلف، جلوگیری از تخلفات استفاده از دفترچه، به روز شدن پرداخت ها و... ذکر کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه تعداد کل بستری شده های استان در سال 97 را حدود 13 هزار نفر اعلام کرد و  درصد اشغال تخت های بیمارستانی استان را  در سال گذشته براساس استانداردهای جهانی 76 درصد ذکر کرد.

وی مجموع کل مراجعات بیمارستان‌های استان را 700 هزار نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد بیمارستان بجنورد 324 هزار نفر، اسفراین 191 هزار نفر، شیروان 136 هزار نفر ، گرمه و جاجرم 43 هزار نفر مراجعه کننده در سال گذشته داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز