خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی:

امنیت شغلی پایدار کارگران از اهداف اصلی تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۹۶

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی امنیت کارگران درجامعه با تعامل و همکاری بین تامین اجتماعی و کارفرما میسرمی‌شود، گفت: برقراری ثبات و امنیت شغلی پایدار کارگران از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی در راستای‌افزایش تولید درجامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خراسان شمالی، محمدعلی عباس زاده در آستانه هفته کار و کارگر، کارگران را از متولیان اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست که همواره نقش بسزایی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی کشور دارند.

وی نقش تامین اجتماعی را در حمایت از قشر زحمتکش کارگر غیر قابل توصیف برشمرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی با ارائه خدمات 18 گانه به جامعه بیمه شدگان و به ویژه کارگران که از اقشار محروم جامعه هستند همواره حمایت از کارگران را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار خود قرار داده است.

عباس زاده با بیان این که امنیت کارگران در جامعه با تعامل و همکاری بین تامین اجتماعی و کارفرما میسر می شود، گفت: از اهداف سازمان تامین اجتماعی برقراری ثبات و امنیت شغلی پایدار کارگران در راستای افزایش تولید درجامعه است.

وی در این رابطه به همکاری خوب اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با کارفرمایان اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه و اشتغال پایدار و افزایش تولید دراستان اداره کل تامین اجتماعی استان به تقسیط بدهی کارفرمایان و دریافت لیست حق بیمه بدون وجه از برخی کارگاه هایی که دچار بحران شده اند، کرده است.

وی با تاکید به این که اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره حامی بیمه شدگان است نه مانع، اظهار داشت: از اهداف اصلی این سازمان تحت پوشش قرار دادن تمام افراد جامعه است تا درآینده بتوانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

عباس زاده به نقش تامین اجتماعی در تحقق شعار سال رهبرمعظم انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: دراین راستا سازمان می تواند در تولید واشتغال پایدار و فضای کسب و کار و افزایش تولید و شناسایی و جذب بیمه شدگان جدید شاغل بسیار تاثیرگذار باشد.

وی از سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای با گردش مالی فراوان در کشور یاد کرد که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و بر اقتصاد و رونق کسب و کار تاثیرگذاری و تاثیر پذیری فراوان در شرایط اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: ولی با همه شرایط موجود ما ادا نمی کنیم که خدمات تامین اجتماعی همواره بهینه بوده و وضع بیمارستان ها و درمانگاه های این سازمان مطلوب است اما با این حال درکنار دستگاه هایی که ارزیابی می شوند یک سرو گردن بالاتر هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی رضایتمندی جامعه بزرگ بیمه شدگان از خدمات تامین اجتماعی را مطلوب ارزیابی کرد وگفت: علی رغم حجم بالای کاری سازمان و ازدحام ترافیک ارباب رجوع همواره از اولویت های اصلی سازمان کسب رضایتمندی مخاطبان بوده است.

وی به 110 هزار بیمه شده در استان خراسان شمالی اشاره کرد وگفت: هم اکنون 12 هزار مستمری بگیر و بازنشسته در استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

عباس زاده با اشاره به پرداخت به موقع تعهدات کوتاه و بلند مدت تامین اجتماعی در استان، تعهدات کوتاه وبلند مدت اداره کل تامین اجتماعی استان را ماهیانه 20 میلیاردتومان اعلام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از ارائه خدمات الکترونیکی این اداره کل به بیمه شدگان دراستان خبرداد وگفت: دراین راستا این اداره کل درصدد است در سال جاری تمام پرونده های بیمه شدگان سازمان به صورت الکترونیکی با هدف توسعه خدمات الکترونیکی انجام دهد و تمام پرونده های بیمه شدگان را ساماندهی کند.

وی از پرداخت لیست حق بیمه های کارفرمایان به صورت الکترونیکی درتمام شعب تامین اجتماعی استان در راستای تسریع و تسهیل در پرداخت حق بیمه و رفاه و آسایش بیمه شدگان خبرداد.

وی در ادامه به ضرورت توسعه فرهنگ بیمه ای در جامعه تاکید کرد و از جمله اقدامات موثر این اداره کل دراین راستا را بازدید از مدارس استان طی سال گذشته و امسال به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با خدمات بیمه ای خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز