خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی:

برخورداری از حق و حقوق قانونی و امنیت شغلی از خواسته‌های اصلی کارگران است

معاون‌سیاسی، امنیتی‌استاندار خراسان شمالی وضعیت‌کارگران‌درکشور را باتوجه به اعتراضات و معوقاتی که دارند بسیار نگران کننده دانست وگفت:متاسفانه‌سوءمدیریت درسال‌های گذشته باعث شده کارخانه‌های ما با تعطیلی مواجه شوند و سرمایه‌های ما به هدر رود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی در دیدار با هیات اجرایی خانه کارگر استان به مشکلات و دغدغه های فراوان جامعه کارگری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: اینکه بگویم نسبت به قشر کارگر که مهمترین نیروی مولد در جامعه هستند،کم‌توجهی و بی‌توجهی وجود دارد، اینگونه نیست.

وی افزود: دراین راستا قوانین، لوایح و مصوبه‌های متعددی مستند به دین اسلام و فقه شیعه وجود دارد ولی ظاهرا تاکنون نتوانسته‌ایم نیازهای کارگران را آنگونه که شایسته و شان این اقشار است، فراهم کنیم.

ایرانی تمام نگرانی های جامعه کارگری را در آن دانست که بتواند شفاف و روشن از حق و حقوق خود برخوردار شود و امنیت شغلی پایدار داشته باشد.

وی حق و حقوق کارگران را چندان پیچیده ندانست وگفت: کارگران انتظار دارند در قبال کار به موقع مزد یا دستمزد سر وقت دریافت کنند و خود وخانواده اش نیز مورد حمایت تامین اجتماعی قرار بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان این که حق و حقوق کارگران در دنیا مشخص شده است ولی متاسفانه در کشور ما یک عده‌ای یاد گرفته اند چطور حق و حقوق دیگران را چپاول کنند.

به گفته وی در دنیا کسی که چرخه اقتصاد، کشاورزی و توسعه را راه می اندازد از بیشترین حق برخوردار است ولی در کشور ما اینگونه افراد از کمترین سهم برخوردارند که جای تاسف دارد.

ایرانی به طبقه گسترده کارگران و خانواده کارگران استان اشاره کرد و برتوجه بیشتر به نیازها و خواسته های جامعه کارگری به عنوان قشر تاثیرگذار و موثر تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به هفته وقف، گفت: بایستی تلاش شود بسیاری از امور وقف  نیز در حوزه کارگری، بهداشت کارگری ، امکانات رفاهی کارگران به کارگیری شود .

وی افزود: امروز ساختن یک مدرسه، کارخانه، امکانات بهداشتی و درمانی کمتر از احداث مسجد نیست.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه باید تلاش شود که یک نفر به عنوان نماینده بازنشستگان در کمیته اشتغال حضور داشته باشد، گفت: متاسفانه ضعف اداری ما این است وقتی افرادی چون بازنشستگان که با سالیان سال خدمت و تجربه از کار بازنشست می شوند متاسفانه از تجربیات این اقشار هیچگونه بهره ای نمی بریم در صورتی که تجربه اینگونه افراد باید به جوانان و در تصمیم گیری ها و کارگروه ها منتقل شود .

ایرانی وضعیت کارگران در کشور را باتوجه به اعتراضات و معوقاتی که دارند بسیار نگران کننده دانست و گفت:متاسفانه  سوء مدیریت در سال های گذشته باعث شده کارخانه های ما با تعطیلی مواجه شوند و سرمایه های ما به هدر رود.

وی در پایان بر حضور یک نماینده از بازنشستگان در کمیته اشتغال استان موافقت کرد.

کد خبر : ۴۴۲۱۴۹