خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد:

برخورد قانونی با اداراتی که حقوق موقوفه را پرداخت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۹۳۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برخورد قانونی با اداراتی که حقوق موقوفه را پرداخت نمی‌کنند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف سید نژاد در نشست با خبرنگاران در خصوص بدهی های اشخاص حقیقی و حقوقی به این اداره کل گفت: هم اکنون در بحث دریافت طلب از اشخاص حقیقی مردم این اداره کل ورود پیدا کرده و اخطاریه های لازم صادر شده است.

وی با بیان اینکه در بحث اشخاص حقوقی و ادارات نیز ورود به بحث های قضایی برای دریافت طلب راحت است، اظهار کرد: با این وجود سیاست اوقاف با توجه به وجود مشکلات عدیده مالی دولت حتی در بحث پرداخت حقوق کارکنان بر این مبنا نیست.

حجت الاسلام سیدنژاد افزود: در این راستا با در نظر گرفتن این نکته که در هیچ صورتی اجازه نمی‌دهیم حق و حقوقات اوقاف نادیده گرفته شود. اگر ادارات همکاری کنند و یا حتی قول مساعد هم دهند مساعدت لازم با آنها صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: در غیر این صورت اگر موفق نشویم تا پایان سال 95 نسبت به جذب این بدهی‌ها اقدام کنیم به صورت قانونی ورود پیدا می کنیم تا به حق و حقوق موقوفه برسیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ثبت 55 وقف جدید در سال جاری، ارزش ریالی حاصل از این موقوفات را بیش از یک و نیم میلیارد تومان ذکر کرد.

وی به سوق دادن نیات واقفان به سمت وقف های جدید با توجه به نیازهای روزجامعه اشاره کرد و گفت: بر این اساس هر چند بیشتر وقف های امسال در بحث وقف‌های انتفاعی برای مسجد و حسینیه ها بوده ولی وقف هایی به این صورت نیز داشته ایم.

وی این وقف ها را شامل وقف برای کمک به ازدواج زوج های جوان، ساخت مدرسه قرآنی، کمک به افراد معلول، حوزه های علمیه، دانش آموزان نیازمند، بیماران سرطانی، حمایت از مولفان، تشویق دانشجویان، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و حتی وقف یک اختراع برای امور خیریه اعلام کرد.

حجت الاسلام رئوف سید نژاد تعداد موقوفات در حال احیاء در شهرستان بجنورد را هفت مورد برشمرد و افزود: 5 مورد موقوفه در حال احیاء نیز در شهرستان شیروان داریم که بیشترین حجم را این شهرستان ها به خود اختصاص داده اند.

وی از برپایی 24 ایستگاه صلواتی برای کمک به زائران پیاده در خراسان شمالی خبر داد که از این تعداد سه ایستگاه توسط اوقاف و مابقی به صورت خودجوش و مردمی ایجاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: در مجموع بیش از 35 میلیون تومان تا به امروز برای کمک به زائران پیاده حرم امام رضا (ع) هزینه شده که از این میزان هفت میلیون تومان به صورت نقدی به کاروان های پیاده کمک شده است.

وی در پایان از هزینه کرد بیش از 100 میلیون تومان برای کمک به زائران پیاده امام حسین (ع) در مرز مهران برای هزینه های پذیرایی و ... خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز