خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی:

لایحه اصلاح‌قانون کار روابط کار، امنیت شغلی و حداقل حقوق کارگران را به یغما می‌برد

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۱۴۶

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی با تاکید بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی در قانون کار، گفت: متاسفانه آنچه در لایحه اصلاح قانون کار دیده می‌شود توازن روابط کار، امنیت شغلی و حداقل حقوق کارگران را به یغما می برد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرهاد هدایتی در همایش سالروز تصویب قانون کار در بین جمع کثیری از اعضای جامعه کارگری مرکز استان خراسان شمالی، قانون کار را یادگار امام خمینی (راحل) برای جامعه کارگری یاد کرد و گفت: قانون کار بعد از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیشترین آحاد جامعه را دربر می گیرد.

به گفته وی متاسفانه هنوز بسیاری از مفاد این قانون برای جامعه کارگری اجرایی نشده است و با بخشنامه ها و مسائلی که مطرح می شود همان حداقل ها را از جامعه کارگری گرفته است.

هدایتی با بیان این که 55 درصد جامعه را اقشار کارگران در بر می گیرند، گفت: بر این اساس امیدواریم دولتمردان و نمایندگان مجلس حمایت و توجه بیش از پیش به این قشر بزرگ داشته باشند و قانون کار را یک لایحه یک طرفه بدون درنظر گرفتن اصل سه جانبه‌گرایی و به صورت پیش نویس در نظر نگیرند.

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی گفت: متاسفانه اکنون آنچه در لایحه اصلاح قانون کار دیده می‌شود توازن روابط کار را بهم زده و در ماده 7-21-27 امنیت شغلی کارگران را زیر سئوال برده و در بحث دستمزدها مسائلی را مطرح کرده که موضوع تورم و حداقل های حقوق کارگران را به یغما می برد.

هدایتی با بیان این که قانون کار نیاز به یک رفراندوم دارد، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم قانون اساسی را تغییر دهیم یا اصلاح کنیم نیاز به یک رفراندوم دارد به خاطر این که مردم قانون اساسی را پذیرفتند و حال اینکه  55 درصد جامعه ایران را نیز قانون کار در بر می گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در رد تجمیع بیمه ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: در بحث اصلاح قانون کار زمزمه هایی است که این موضوع برگردد. امیدواریم دولتمردان و نمایندگان مجلس همان طور که دغدغه حمایت از فقرا و کارگران دارند این قانون را برگردانند و قانون کار به صورت سه جانبه‌گرایی بررسی شود و اگر قرار است اصلاح شود به نفع ضعفا باشد.

هدایتی به توصیه های مقام معظم رهبری درخصوص اصلاحات قوانین اشاره کرد و گفت: رهبری همواره فرموده اند اصلاح قوانین باید برای رفاه و امنیت فقرا باشد براین اساس انتظار می رود این موضوع در قوانین کار نیزدیده شود.

وی همچنین افزود: در این خصوص مخالفت جامعه کارگری با پیش‌نویس فعلی اصلاح قانون کارگری نادیده گرفتن با فرمایشات مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار ما در پایان این همایش قطعنامه ای در راستای حمایت از جامعه کارگری از سوی دکتر قربانی، نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز