خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

فعالیت 13 هزار و 500 نفر کارگر ساختمانی در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۴۲۴

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی تعداد کل کارگران ساختمانی در استان را 13 هزار و 500 نفر اعلام کرد که نسبت به سال 93، رشد 7 درصدی را نشان می دهد.

سید احمد سیدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به 9 هزار و 455 کارگاه فعال در استان گفت: این تعداد کارگاه نسبت به سال 93 از رشد 7 درصدی برخوردار بوده است.

وی درباره خروج کارگاه های کوچک از بحران بیان داشت: بر همین اساس اعمال بخشودگی جرایم برای کارفرمایان خوس حیاب از اول تیرماه در دستور کار قرار گرفته است.

سیدی در ادامه در رابطه با آمار مستمری بگیران این اداره کل در استان خاطر نشان کرد: در سال گذشته 104 هزار و 500 نفر بیمه شده در استان وجود داشته که نسبت به سال قبل یک درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اعلام اینکه در استان خراسان‌شمالی 11 هزار و 500 نفر مستمری بگیر وجود دارد، تصریح کرد: این تعداد مستمری بگیر نسبت به سال93، رشد 10 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در حال حاصر برای این تعداد مستمری بگیر در استان 12 میلیارد و 50 میلیون ریال مستمری پرداخت می شود.

سرپرست تامین احتماعی خراسان‌شمالی در ادامه از وجود 13 هزار و 500 نفر کارگر ساختمانی در استان خبر داد که نسبت به سال 93 با رشد 42 درصدی مواجه بوده است.

وی همچنین پایین بودن سرانه درآمد خانوارهای استان را عامل مطالبه‌گر نبودن مردم این استان اعلام کرد و گفت: به همین منطور این افراد در هنگام اشتغال تنها به دریافت حقوق اکتفا می کنند و آثار و عواقب عدم توجه به بیمه را ندارند.

سیدی به پراگندگی وسعت جعرافیایی استان خراسان شمالی نسبت به استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: به لحاط پراگندگی جغرافیایی از نطر وسعت این استان از 15 استان دیگر بزرگتر است در حالی که میانگین پوشش جعرافیایی شعب استان در مقایسه با سایر شعب استان‌های دیگر بیش از 2 برابر است.

انتهای پیام/
برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز