خبرگزاری کار ایران

نوروزیان مطرح کرد:

۷۱ درصد مردم خراسان‌شمالی در انتخابات مشارکت کردند

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۰۹۵

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: بیش از466 هزار نفر از مردم خراسان‌شمالی در این انتخابات شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، محمدرحیم نوروزیان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از466 هزار نفر از مردم خراسان‌شمالی در این انتخابات شرکت کردند. 

وی میزان مشارکت واجدان رأی در این انتخابات را در ترکیب سنی 19 تا 24سال 45 درصد اعلام کرد وافزود:602 نفر نیز سن 90 و بیش از 90 سال داشته اند.

نوروزیان تاکید کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه خراسان شمالی به دور دوم کشیده نمی شود.   

رئیس ستاد انتخابات میزان مشارکت واجدان رأی در حوزه انتخابیه اسفراین بیش از 71 درصد اعلام کرد و گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب هادی قوامی، حسین‌پور، حاتمی، طیبی و قاسمی‌فرد بیشترین آرا را در شهرستان اسفراین کسب کرده‌اند. 

نوروزیان افزود: برای انتخابات مجلس‌خبرگان نیز آیت‌الله مهمان‌نواز، آیت‌الله محمدی خراسانی و آیت‌الله شهریاری به ترتیب بیشترین آرا را از این حوزه انتخابیه کسب کرده‌اند.

وی همچنین  میزان مشارکت واجدان رأی در حوزه انتخابیه شیروان 68 درصدعنوان کرد و افزود: دراین حوزه به ترتیب عزیزی، اسدی و جدی بیشترین آرا را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به دست آورده اند. از این حوزه انتخابیه به ترتیب مهمان‌نواز سپس شهریاری و محمدی‌خراسانی آرا را برای انتخابات مجلس خبرگان به دست آورده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی همچنین میزان مشارکت واجدان رأی در حوزه انتخابیه بجنورد را 66 درصد اعلام کرد که از این حوزه انتخابیه به ترتیب اکبری و قربانی بیشترین آرا را برای ورود به مجلس شورای اسلامی کسب کرده‌اند، با این وجود هنوز ترتیب أخذ آرا از این حوزه انتخابیه برای مجلس خبرگان مشخص نشده است. 

نوروزیان در ادامه به حوزه انتخابیه شهرستان مانه و سملقان و مشارکت76 درصدی واجدان شرایط رأی اشاره کرد و افزود: از این حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی به ترتیب قربانی، اکبری، وحیدی و ثروتی و برای مجلس خبرگان نیز به ترتیب مهمان‌نواز، محمدی خراسانی و شهریاری بیشترین آرا را کسب کرده اند. 

وی افزود میزان مشارکت واجدان رأی در خوزه انتخابیه راز و جرگلان 70 درصد بوده که آنان برای مجلس شورای اسلامی بیشترین آرا را به ترتیب به اکبری، قربانی، ثروتی و جعفری همچنین بیشترین آرا را برای مجلس خبرگان به محمدی، مهمان نواز و شهریاری داده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان‌خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت واجدان رأی در این حوزه انتخابیه در مقایسه با دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است. 

نوروزیان با اشاره به حوزه انتخابیه گرمه و مشارکت 75 درصدی واجدان رأی آنان، گفت: در این حوزه بیشترین آرا برای مجلس شورای اسلامی به ترتیب به ثروتی، غلامی، جعفری، قربانی و اکبری و برای مجلس خبرگان نیز به مهمان نواز، محمدی خراسانی و شهریاری داده شده است.

وی افزود: میزان مشارکت واجدان رأی در حوزه انتخابیه شهرستان جاجرم نیز 80 درصد بوده و آنان بیشترین آرای خود را برای مجلس شورای اسلامی به ترتیب به وحدانی، قربانی، اکبری، ثروتی و جعفری همچنین برای مجلس خبرگان نیز مهمان نواز، محمدی خراسانی و شهریاری داده اند. 

نوروزیان به حوزه انتخابیه فاروج اشاره کرد و گفت: شوشتری و رستمی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه به ترتیب آرای بیشتری را کسب کرده اند که در مجموع از حوزه انتخابیه بجنورد و توابع علی قربانی و علی اکبری همچنین از حوزه انتخابیه اسفراین هادی قوامی و از حوزه انتخابیه شیروان نیز عبدالرضا عزیزی با کسب بیشترین آرا به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع به ترتیب آیت‌الله مهمان‌نواز، آیت‌الله محمدی‌خراسانی و دکتر شهریاری از حوزه انتخابیه خراسان‌شمالی بیشترین آرا را کسب کردند که به این ترتیب آیت‌الله مهمان‌نواز به مجلس خبرگان راه یافت.

نوروزیان در پایان یادآور شد: در صورتی که کاندیداها به نتایج اعتراض داشته باشند از مجاری قانونی اقدام کنند.

انتهای پیام/
فاطمه برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز