خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان‌شمالی:

اگر مدیری فرزند یا اقوام خود را با رابطه استخدام کرده باشد عزل می‌شود

استاندار خراسان‌شمالی گفت: 70درصد نیروهای به کار گرفته‌شده خراسان‌شمالی در دولت‌یازدهم از جامعه ایثارگران است.

به گزارش ایلنا٬ سید علی‌اکبر پرویزی در همایش نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر خراسان‌شمالی اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت‌یازدهم از ابتدای استقرار خود به موضوع به کارگیری نیروهای جامعه ایثارگری و شاهد اهمیت نشان داده لذا ما نیز در جذب این نیروها از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم.

به گفته وی در دولت گذشته 650  هزار نفر وارد سیستم دولتی شدند که اگر از این تعداد 50 درصد سهمیه را به جامعه ایثارگران اختصاص می‌دادند می‌توانستیم شاهد به کارگیری ایثارگران و فرزندان شاهد تحصیلکرده در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها باشیم.

پرویزی تصریح کرد: هیچ سهمیه‌ای از جامعه‌ایثارگران در این مدت دو سال حذف نشده و 32 درصد سهمیه جذب حتی بیشتر از سهمیه اعلام شده را به ایثارگران و فرزندان شاهد اختصاص دادیم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به نیروی‌انسانی توانمند از دغدغه‌های اصلی ماست، خاطرنشان کرد: تمام اختیارات جذب نیرو در اختیار استاندار نیست و ما برای استخدام حتی یک نفر خارج از بحث قانونی آن باید پاسخگو باشیم٬ بنابراین اختیار تام در موضوع استخدامی‌ها نداریم.

پرویزی تصریح کرد: اگر مدیری در استان فرزندان و یا اقوام خود را با رابطه استخدام کرده باشد ظرف کمتر از یک هفته مدیر مربوطه عزل خواهد شد .

وی بیان کرد: نخبگان باید با انجام کارها و فعالیت‌های تخصصی خود در سطح جامعه به توسعه این استان کمک کنند و از سوی دیگر باید بدانند که برای برآورده شدن انتظارات و تصمیمات ضروری خود شرایط اکنون کشور را نیز درنظر بگیرند.

وی افزود: اینکه برخی مواقع گفته می‌شود مسئولان به فکر نبوده و کم‌کاری کرده‌اند این بی‌انصافی است چراکه تمام تلاش مدیران حل مشکلات است و باید تلاش کنیم خواسته‌های خود را منطبق با شرایط کشور در نظر بگیریم.

استاندار خراسان‌شمالی به مساله اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی را نمی‌توان با شعار اجرایی کرد بلکه تنها راه شکل گیری اقتصاد مقاومتی در جامعه کار، تلاش و وحدت نظر است و از سوی دیگر نیز باید در رفتارها و گفتار خود نیز اصلاح اساسی انجام دهیم.

پرویزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط برای جامعه ایثارگران به مراتب سخت‌تر است اما این افراد می‌توانند به تداوم نظام و رابطه مناسب با مردم اهتمام بیشتری نشان دهند.

کد خبر : ۳۲۶۲۶۲