خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی خبر داد

سفر یازده رایزن سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف به خراسان شمالی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از سفر یازده رایزن سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف در روزهای دوازدهم و سیزدهم آبان به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، یحیی نیکدل، در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی گفت: این یازده رایزن جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور مستقر در ترکمنستان، افعانستان، هند، پاکستان، چین، امارات، تایلند، عمان و پاکستان هستند.

وی از پیگیری دعوت رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق نیز خبر داد و افزود: این رایزنان براساس بازارهای هدف انتخاب شده‌اند.

 نیکدل با بیان اینکه سفر رایزنان منجر به ایجاد فرصت خوب برای تکمیل حلقه ارتباطی با کشورهای هدف صادراتی رافراهم می‌کند اظهار کرد: با سفر این رایزنان نیازهای بازار هدف کشورهای مقصد مشخص و شناسایی می‌شود و استان می‌تواند با معرفی توانمندی‌ها و مزیده‌های بالقوه خود جهت جذب این رایزنان تلاش کنند.

وی برنامه‌های پیش بینی شده سفر رایزنان به خراسان شمالی را در روزهای دوازدهم و سیزدهم شامل برگزاری نشست کارگروه توسعه صادرات با حضور فعالان اقتصادی و معاونان استاندار، برگزاری جلسه با حضور تولیدکنندگان وتجار استان و بازدید از واحدهای تولیدی وصنعتی استان اعلام کرد.

وی همچنین بازدید از امکان تاریخی و موزه استان را از دیگر برنامه‌های سفر رایزنان به استان خراسان شمالی اعلام کرد.

کد خبر : ۳۱۸۴۹۷