خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب اسلامی کار ایران در همایش حمایت از قانون کار:

کشور برای پیشرفت نیاز مبرمی به اقتصاد رقابتی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۵۹

دبیر کل حزب اسلامی کار ایران در همایش حمایت از قانون کاردر بجنورد گفت: اتخاذ روش های اشتباه در عرصه اقتصادی کشور به دوران بعد از انقلاب باز نمی گردد بلکه از خیلی سال های قبل تر این روش های اشتباه در پیش گرفته شده بودند که نیاز دارد اصلاح شود.

دبیر کل حزب اسلامی کار ایران گفت: تکیه بر درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور را غیر رقابتی کرد که در این شرایط هر هزینه کردی غیر قابل برگشت است و برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نیاز مبرمی به اقتصاد رقابتی داریم.

به گزارش ایلنا، حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار ایران و شورای مرکزی خانه کارگر در جمع قشر کارگری خراسان شمالی با شاراه به اصلاح همه جانبه گفت: اگر می خواهیم زندگی بهتری داشته باشیم باید شرایط کشور را در همه عرصه های سیاسی، روابط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تغییر دهیم.

وی با بین این که " آنچه که طی سال های گذشته در زمینه های اقتصادی در کشور اتفاق افتاد، رخدادهایی بوده اند که بر اساس اصول علمی و صحیح پایه گذاری نشدند "؛ و با بیان اینکه در هشت سال گذشته دولت ۸۵۰ میلیارد دلار از محل فروش نفت درآمد داشته، افزود: نتیجه آن شد که برنج پاکستانی و هندی در فروشگاه های مازندران و گیلان، به عنوان مراکز تولید این محصول، عرضه شد و این به معنی شکست اقتصادی کشور است.

کمالی تصریح کرد: اتخاذ روش های اشتباه در عرصه اقتصادی کشور به دوران بعد از انقلاب باز نمی گردد بلکه از خیلی سال های قبل تر این روش های اشتباه در پیش گرفته شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید در اندیشه، رفتار و دیدگاه های خود یک بار بازنگری داشته باشیم و از خود سوال کنیم که چرا دست آوردی نداشته ایم، گفت: اتخاذ روش های غیر علمی، غیر فنی و غیر تخصصی جامعه را به فقر، بیماری، کسالت و بیکاری مبتلا کرد و اینها مسائلی هستند که جامعه را تحت فشار قرار داده اند.

کمالی در ادامه بر روابط کارگر و کارفرما اشاره کرد و یادآور شد: آیا کارگر منافع و سود خود را در رونق کارخانه می بیند و آیا کارفرما گردش چرخ های کارخانه خود را وهمچنین کیفیت تولیدات خود را در انگیزش کاری کارگر خود می بیند!

وی در ادامه بیان داشت: چون کشور به اقتصاد نفتی تکیه کرد و وابسته به نفت شد نتوانستیم یک تحول بزرگ و مطلوب را در کشور شاهد باشیم و در صورتیکه نیاز به نفت قطع می شد حتما اقتصاد کشور بر پایه تولید و رقابت بنا گذاشته می شد.

دبیر کل حزب اسلامی کار ایران افزود: این در حالی است که تکیه بر نفت، اقتصاد کشور را غیر رقابتی کرد و مزیت ها و تخصص ها در حوزه های صنعتی، کشاورزی، صادراتی مورد اهمیت واقع نشدند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در اقتصاد غیر رقابتی هزینه کردها قابل برگشت نیستند.

وی همچنین با طرح این سوال که آیا برای خروج از این شرایط راهی وجود دارد یا خبر؟ تصریح کرد: باید روش ها را عوض کنیم تا اقتصاد رقابتی شود.

کمالی تاکید کرد: برای ایجاد رقابت، اقتصاد کشور به اصلاح ساختار، به تشابه سازی عوامل همگون و تغییر در دیدگاه ها و روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیاز دارد.

وی افزود: در یک اقتصاد رقابتی و پر رونق سود طرف مقابل دیده می شود، در این اقتصاد تلاش می شود تا ظرفیت هایی ایجاد شوند که مردم زندگی سعادتمندتری داشته باشند.

شایان ذکر است در این همایش که برای حمایت از قانون کار برگزار شده بود؛ دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی نیز طی گزارشی از وضعیت اقتصادی استان، به دفاع از قانون کار پرداخت.

فرهاد هدایتی قانون کار را خط قرمز جامعه کارگری دانست و گفت: قانون کار با اتکا به اصل سه جانبه گرایی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و باید در جهت حمایت هرچه بیشتر از حقوق کارگران و تلاشگران عرصه کار و تولید باشد.

در پایان این همایش علی قلی زاده از مسوولان حزب اسلامی کار در خراسان شمالی بیانیه حمایت از قانون کار را قرائت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز