خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر بجنورد خطاب به شرکت ماشین سازی اراک:

عدم پایبندی پیمانکار به تعهدات، دلیل توقف پروژه غیرهمسطح بجنورد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۱۷

رئیس شورای شهر بجنورد، دلیل توقف پروژه غیر همسطح چهار راه شهدای بجنورد عدم پاییندی شرکت ماشین سازی اراک به تعهدات خود اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اعلام اینکه بروز مشکلات حقوقی عامل اصلی روند کند در اجرای پروژه تقاطع شهدا بوده است، از مردم بابت تاخیر در تکمیل و بهره برداری از این پروژه عذرخواهی کرد

به گزارش ایلنا از بجنورد، مهدی محمدی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: از ساکنان و کسبه مسیر تقاطع شهدای شهر بجنورد به دلیل روند کند در اجرای و تکمیل این پروژه بسیار عذرخواهی می کنم.

به گفته وی، در حال حاضر شرکت ماشین سازی اراک که از پیمانکاران این پروژه است، متعهد به مفاد این قرارداد نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: بنده از رفتار این شرکت که بر مسائل جزئی معطوف شده و به عادی ترین و ابتدایی ترین شرایط عمومی و خصوصی پیمان منعقد شده، بی توجهی می کند، تعجب می کنم.

این مسئول با یادآوری این مطلب که این شرکت اخیرا در واکنش به انعکاس این موضوع در سطح مطبوعات استان، جوابیه هایی را به روزنامه خراسان ارسال کرده است، گفت: شرکت ماشین سازی اراک در مناقصه برگزار شده، شرکت کرد و برنده این مناقصه شد و در همان زمان نیز شهرداری بجنورد نیز با ارسال نامه ای در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۹۰ به این شرکت اعلام کرده بود که تعدیل قرارداد بر مبنای سه ماهه آخر سال ۹۰ خواهد بود و در همین راستا این شرکت نیز با این موضوع موافقت کرد.

وی افزود: این در حالی است که در حال حاضر این شرکت اعلام می کند که با احتمال ضرر و زیانی که پیش بینی می کنیم، تاریخ قرارداد از سال ۸۷ مد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه تاکید کرد: در صورتیکه مبنای انعقاد قرارداد از سال ۸۷ مد نظر قرار گیرد، در این میان مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اختلاف قیمت وجود دارد که شهرداری بجنورد آن را باید به شرکت ماشین سازی اراک بپردازد و اگر مبنای قرارداد از این تاریخ مد نظر باشد، تکلیف سایر شرکت کنندگان در این مناقصه تضییع می شود.

وی همچنین با تصریح بر این مطلب که شورای اسلامی شهر و شهرداری بجنورد به عنوان امین اموال مردم بر حفظ حقوق شهروندان تاکید دارند، گفت: یک ریال خارج از بندهای قرارداد به این شرکت طرف قرارداد نمی پردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: این شرکت بیاید پروژه را تکمیل کند و بعد از پایان پروژه، در دستگاه قضا، طرح دعوا کند.

محمدی در خاتمه یادآور شد: تا کنون برای اجرای این پروژه ۷۲ میلیارد ریال هزینه شده که ۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری و مابقی نیز از محل اعتبارات منابع داخلی، تملک ودارایی و تجمیع عوارض تامین شده است.

وی همچنین افزود: از این مبلغ ۶۷ میلیارد ریال به شرکت ماشین سازی اراک پرداخت شده و مابقی نیز برای سایر امور این پروژه هزینه شده است. پایان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز