خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی خبر داد:

نهادینه کردن نظام اطلاع‌رسانی بیمه‌ای در بین بیمه‌گذاران

کد خبر : ۱۴۹۹۴۹

سرپرست سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نهادینه کردن نظام فرایند اطلاع رسانی بیمه‌ای در بین بیمه گذاران و مردم را ضروری دانست.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نهادینه کردن نظام فرایند اطلاع رسانی بیمه‌ای دربین بیمه گذاران و مردم را ضروری دانست.
به گزارش ایلنا، سید احمدسیدی، در نشست توجیهی اعضای هیات تشخیص مطالبات تامین اجتماعی خراسان شمالی که با حضور اعضای نماینده گان کارگری و کارفرمایان به منظور پیگیری مطالبات و مشکلات این قشر در سازمان تامین اجتماعی استان برگزار شد گفت: نقش دبیران هیات‌های کارگری و کارفرمایی در بررسی پرونده‌های این افراد بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی افزود: براین اساس دبیران هیات‌ها باید پرونده‌های قشر کارگری و کارفرمایی را توسط کار‌شناسان مربوطه رسیدگی و تکمیل کنند تا دیگر شاهد مشکلات مشهود در پرونده‌های آنان نباشیم.
وی بر تعامل با ذیحسابان و دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: براین اساس باید نظام اطلاع رسانی بیمه‌ای را فعال‌تر کنیم تا با فرایند کاری بیمه‌ای آشنا شوند چراکه سازمان تامین اجتماعی تمام باید و نباید‌ها براساس دستور العمل و بخش نامه صادر می‌شود و هیچ کاری بدون ضابطه و بدون مبنا اجرایی نمی‌شود.
سیدی در رابطه با بازرسی‌های سازمان تامین اجتماعی از کارگاه‌های کارگری ودستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: بازرسی‌ها باید به کمیت کار توجه بیشتر کنند تا کیفیت، براین اساس توجه به کمیت به معنای کوتاهی بازرسان ما نیست.
وی افزود: دراین راستا میانگین پوشش تامین اجتماعی استان خراسان شمالی در بازرسی‌ها ۵/۲ برابر میانگین کشوری است دراین خصوص باید تلاش بیشتری از سوی بازرسان استان انجام شود.
وی بابیان اینکه در شعبه تامین اجتماعی بجنورد روزانه ۱۲ بارزسی انجام می‌شود افزود: باتوجه به ساختاری اشتغالی که در استان وجود دارد نیاز به بازرسی نیز تشدید می‌یابد.
به گفته سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی، مشکلاتی که در گا‌ها در بازرسی‌های ما مشهود است ایراد ساختاری آن است که در حال پیگیری بیشتر جهت رفع این مشکل هستیم.
سیدی، اطلاع رسانی از قوانین و مقرارت بیمه‌ای، آموزش دوطرفه(نماینده گان کار، کارگران و کارفرمایان) از نیازهای ضروری در بحثانتظارات و تعاملات بین دو طرف عنوان کرد.
وی افزود: برهمین اساس فرهنگ سازی همه جانبه در تعامل و اطلاع رسانی شرایط این امر را محیا می‌سازد چراکه بیش از ۷۰ درصد از افراد مراجعه کننده به تامین اجتماعی از سطح تحصیلات پایینی برخوردار هستند.
این مقام مسئول بیمه‌ای، برگزاری نشست با ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۳ را از برنامه‌های ویژه سال جاری عنوان کرد.
سیدی همچنین درپایان حضور و دعوت هیات‌های تشخیص مطالبات تمامی شعبات استان و شهرستانی دراین جلسات الزامی و ضروری برشمرد.
گفتنی است، در این جلسه مشکلات و مطالبات پیمانکاران، حجم کم قرارداد‌ها در شعبه‌ها، نواقص پرونده‌های پیمان‌ها، اختصاص نمایندگان کمیسیون پزشکی در تمام شهرستان‌ها، حضور مسئول امور قرارداد‌ها و ذیحسابان در این جلسات، نحوه محاسبه مکانیکی غیرقانونی پیمان‌ها، بحثمشمولین بیمه‌ای و ارائه ندادن مستندات از سوی کارفرمایان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارفرمایان جهت توجیه کار‌ها و مبنای پیمان‌ها و اعتراض مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز