خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد:

ثبت ۹۹ درصد موقوفات درآمدزای استان خراسان شمالی در سامانه موقوفات

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۶

در همین رابطه نیت واقفین به صورت درست در سامانه موقوفات وارد شده تا همه موقوفات و نیات آن‌ها در یک جا قرار گیرد.

دومین همایش بزرگ وقف و رسانه با حضور جمعی از مدیران و اصحاب رسانه در محل امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از بجنورد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این مراسم با تاکید بر فرهنگ سازی هر چه بیشتر وقف در جامعه، گفت: در این راستا رسانه‌ها می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر احیای موقوفات و اجرای نیت واقفین به صورت درست، تصریح کرد: در همین رابطه نیت واقفین به صورت درست در سامانه موقوفات وارد شده تا همه موقوفات و نیات آن‌ها در یک جا قرار گیرد.
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به ثبت ۹۹درصد موقوفات درآمدزا در این سامانه، خاطر نشان کرد: مابقی موقوفات غیر درآمدزا نیز از قبیل مساجد، تکایا و حسینیه‌ها تا پایان سال جاری وارد سامانه می‌شوند.
وی به وجود ۱۶۰ امامزاده در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون با ورود مردم به این زمینه، ساختمان ۲۰ امامزاده در حال ساخت است که ۳۰درصد فضای آن‌ها به اتمام رسیده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال صددرصد کار به پایان می‌رسد.
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی همچنین از امضای تفاهمنامه با میراثفرهنگی در جهت ساماندهی امامزادگان میراثی در استان خبر داد.
مهدوی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی نیز در این همایش از عمل حسنه به عنوان مهم‌ترین آموزه‌های مکتب اسلام یاد کرد و گفت: با ترویج فرهنگ وقف در جامعه به عنوان یکی از این حسنات، تعامل و همدلی در جامعه اشاعه داده می‌شود و کرامت انسانی بالا می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه بی‌شک بهترین مروجان فرهنگ وقف در جامعه هستند.
مهدی مهدوی از احداثخوابگاه‌های دانشجویی، کمک به نشر کتاب‌های علمی و فرهنگی، ایجاد موسسات علمی و پژوهشی، خدمات اشتغال زایی، تامین هزینه جهیزیه نیازمندان، احداثمراکز سالمندان و کمک به آزادی زندانیان به عنوان رویکردهای جدیدی یاد کرد که می‌تواند در وقف مورد پردازش قرار گیرد.
علیرضا دوانلو، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی نیز در این همایش پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای متشکل از روابط عمومی دستگاه‌ها و رسانه‌ها برای زنده نگه داشتن جریان خیر وقف با برگزاری نشست‌های هم اندیشی مستمر ارائه داد.
وی با تاکید بر جریان سازی و ارائه پیشنهادات مفید برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه، تصریح کرد: در این صورت است که این فرهنگ ارزنده نزد جامعه و خیرین کاملا زنده نگه داشته می‌شود و مردم به آن ترغیب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز