خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی:

۳۰ میلیارد ریال برای بیمه های اجتماعی مددجویان کمیته امداد هزینه شد

کد خبر : ۱۱۶۹۷۲

در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ میلیارد ریال برای بیمه های اجتماعی خانوار های تحت حمایت این نهاد بصورت بلاعوض هزینه شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ میلیارد ریال برای بیمه‌های اجتماعی خانوار‌های تحت حمایت این نهاد بصورت بلاعوض هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، «محمد علی اکبریانی» خاطر نشان کرد: هم اکنون ۶ هزار و۶۱۸ سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد از بیمه‌های اجتماعی برخوردار هستند.

وی به تعداد زنان بیمه شده این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزارو۲۱۳ زن سرپرست خانوار شهری تحت حمایت این نهاد، بیمه شده‌اند وبا توجه به اینکه زنان ۵۰ سال از نگاه کمیته امداد به عنوان زنان شاغل و خویش‌فرما تلقی می‌شوند با پرداخت حق بیمه ایشان توسط این نهاد از سوی سازمان تامین اجتماعی بیمه شده‌اند.

اکبریانی با اشاره به اینکه هزارو ۳۶۴ خانواده روستایی وعشایری نیز تحت بیمه اجتماعی این نهاد قراردارندگفت: به علت تخصیص نیافتن اعتبار به این تعداد از روستاییان متاسفانه ادامه بیمه ایشان مقدر نبوده وهم اکنون از مزایای بیمه روستایی عشایر بهره‌مند نیستند.

وی تعداد مجریان طرح‌های اشتغال را که تحت حمایت بیمه قرار دارند ۴ هزار ۴۱۵ خانواده عنوان کرد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی یکی از خدمات این نهاد در مسیر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را اجرای طرح بیمه‌های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: بیمه‌های اجتماعی در واقع شامل حال سه گروه از جمله مددجویان طرح‌های اشتغال و همچنین زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های روستایی وعشایری می‌شود.

اکبریانی به چگونگی پرداخت حق بیمه افراد تحت حمایت این نهاد اشاره و تصریح کرد: بخشی از حق بیمه زنان سرپرست خانوار از سوی دولت و از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و بخش دیگر از سوی کمیته امداد تامین می‌شود تا از این طریق این گروه آسیب‌پذیر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار و در آینده از مزایای بیمه شامل فوت سرپرست، بازنشستگی واز کار افتادگی وخدمات در مانی بهرمند می‌شوند.

وی دراین رابطه اظهار می‌دواری کرد با تخصیص اعتبار لازم این تعداد وهمچنان سایر روستاییان وعشایر تحت حمایت این از مزایای بیمه مذکور بهره‌مند می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز