خبرگزاری کار ایران

فرماندار گناباد خبر داد:

پرداخت ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در گناباد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۸۶۴

فرماندار گناباد از پرداخت ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، حامد قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گفت: حفظ سلامت عمومی مهمترین اولویت ما است و واحدهای صنفی که مصوبات کرونایی را رعایت نکنند مهر و موم می‌شوند.

وی ادامه داد : بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در محدودیتهای کرونایی مشاغل، در دو هفته آینده فقط واحدهای صنفی گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند و با سایر گروههای صنفی که بر خلاف این مصوبات فعالیت داشته باشند برخورد قاطع می شود.

وی گفت: هدف از اجرای محدودیتهای کرونایی کاهش تبعات شیوع ویروس کرونا است و همه آحاد جامعه و رده های شغلی باید با حساسیت خاصی به رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی اهتمام داشته باشند و همه باید در برابر سلامت عمومی جامعه مسوولیت پذیر باشیم.

قربانی ادامه داد: تمامی مدارس و فعالیتهای آموزشی و فرهنگی و حوزه های علمیه در مدت اجرای محدودیتهای کرونایی تعطیل هستند و فعالیتهای آموزشی مدارس به صورت مجازی ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: اگر اعمال این محدودیتها موجب کاهش تبعات شیوع کرونا نشود این محدودیتها و تعطیلی اصناف افزایش می‌یابد و بر این اساس ورود و خروج خودروها در شهرها ممنوع است و متخلفان به ازای هر یک روز تخلف مشمول ۱۰ میلیون ریال جریمه می شوند.

وی افزود: طرح آمرین سلامت همزمان با اجرای محدودیتهای کرو نایی و با همکاری بسیج اجرا میشود و از ظرفیت بسیج برای راهنمایی مردم و اصناف در جهت رعایت موارد پیشگیری و پروتکل های بهداشتی استفاده خواهد شد. 

فرماندار گناباد گفت: همچنین طرح غربالگری افراد در زمینه بیماری کووید ۱۹ با قوت ادامه می یابد و اشخاصی که جواب آزمایش کرونای آنان مثبت است باید به مدت دو  هفته تحت درمان و قرنطینه خانگی قرار داشته باشند و افرادی که بیماری خود را کتمان کنند و در سطح شهر تردد داشته باشند به ازای هر روز دو میلیون ریال جریمه می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان و با هدف افزایش ظرفیت بستری، مجوز راه اندازی بیمارستان دوم بیماران کرونایی در بیدخت  گناباد اخذ شده و این مکان در حال تجهیز است و در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می کند.

قربانی همچنین از پرداخت ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در قالب ۹۰۰ فقره به مشاغل آسیب دیده در این شهرستان از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون خبر داد و گفت: مجموع منابع این بخش قابلیت افزایش تا ۱۸۰ میلیارد  ریال را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز