خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ثامن خبر داد:

ساخت پنج مسجد با مساحت ۴۷۰۰ متر مربع پیرامون حرم مطهر رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۵۵۷

شهردار منطقه ثامن گفت: درحال حاضر پنج مسجد با مساحت ۴۷۰۰ مترمربع در بافت پیرامون حرم مطهر درحال ساخت است که از افتخارات مدیریت شهری است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، مصطفی نعمتی امروز در مراسم افتتاح ۳۵ پروژه شهری در بافت پیرامون حرم مطهر و منطقه ثامن که با حضور شهردار و فرماندار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: امروز شاهد افتتاح ۳۵ پروژه در حوزه معابر اصلی، ایجاد فضاهای سبز، ره باغ و مجموع ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان هستیم.

وی اضافه کرد: سه سال پیش که شهرداری را تحویل گرفتیم بافت اطراف حرم از جمله ره باغ ها از آشفتگی برخوردار بود لذا ایجاد زیرساخت ها و تکمیل ره باغ ها و مسیرهای تشرف در دستور کار قرارگرفت.

نعمتی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح بخشی از شارستان رضوی حدفاصل خیابان شیرازی تا تپل محله به طول ۱۵۰۰ مترو عرض ۵۵ متر درمساحت ۵۵ هزار مترمربع آنهم در مرکز شهر و ۱۵۰ متری حرم مطهر هستیم که با هزینه سنگینی برای تملک اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۲ پلاک در مسیر اجرای پروژه شارستان رضوی از خیابان شیرازی تا طبرسی قراردارد، اظهارکرد: از این تعداد تا کنون ۳۹۴ پلاک تملک شده و تنها ۸ پلاک باقی مانده است.

نعمتی ادامه داد: در حال حاضر نیز بخش دیگری از شارستان رضوی از تپل محله تا خیابان طبرسی درحال احداث است که ظرف دو ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه با بهره برداری از این بخش از شارستان رضوی، حلقه ارتباطی از ۱۷ شهریور تا طبرسی کامل می شود، گفت: در مجموع سعی کرده ایم در این دوره با تغییر نگاه اجرای زیرساخت ها از جمله فضاهای سبز، خانه های تاریخی و معابر اصلی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: درحال حاضر پنج مسجد با مساحت ۴۷۰۰ مترمربع در بافت پیرامونی حرم مطهر در حال ساخت است که این موضوع از افتخارات مدیریت شهری است که امیدواریم ظرف چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

نعمتی با بیان اینکه به زودی مجموعه معوض مساجد امام صادق(ع) و هفت درب در اختیار نمازگزاران، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: این پروژه که با زیربنایی بالغ بر ۱۶۰۰متر مربع در حاشیه بلوار رضوان (رضوان ۱۰) واقع شده دارای شبستان آقایان و بانوان، خانه عالم و خانه خادم، و ۴ دربند واحد تجاری در طبقه همکف می باشد و کلیه تاسیسات و امکانات رفاهی جهت استفاده همه اقشار از جمله افراد کهنسال، جانبازان و توانیابان در آن پیش بینی شده است و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در مجموع اقدامات انجام شده در اجرای زیرساخت‌ها و ایجاد فضاهای سبز ۱۶.۶ برابر ۱۰ سال گذشته است که امیدواریم در مدت باقی مانده قدم های بزرگتری در این مسیر برداریم.

همچنین سید محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد نیز درادامه این مراسم با تقدیر ازاقدامات مدیریت شهری در اجرای پروژه های عمرانی افزود: اکنون در هر نقطه شهر که نگاه می‌کنیم شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی و سازندگی هستیم.

در حال حاضر علاوه بر این مسجد، ۴ باب مسجد دیگر در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در دست اجرا هستند که در مجموع مساحتی بیش از چهارهزار و هفتصد متر مربع را به اماکن و فضاهای مذهبی منطقه افزوده خواهند کرد که این رقم بیش از ۲ برابر مجموع مساجد ساخته شده طی ۲۵ سال گذشته در منطقه ثامن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز