خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به باشگاه‌های ورزشی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۲۰۰

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ۱۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کرونا به ۹۶۷ باشگاه ورزشی در این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، فرزاد فتاحی در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از پنج طرح ورزشی در نیشابور و زبرخان ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی افزود: تاکنون درخواست ۱۷۶ میلیارد ریال تسهیلات از سوی یک هزار و ۳۰۴ باشگاه ورزشی در قالب ۴۱۸ پرونده ارائه شده که متقاضیان باید پرونده های‌شان را تکمیل کرده و در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی این استان ماهیانه ۲۰۰ میلیارد ریال فقط هزینه اجاره پرداخت می‌کنند اظهار داشت: جامعه ورزشی از زمان شیوع کرونا متحمل خسارات زیادی شده‌ و این تسهیلات به باشگاه‌ها بر اساس تعداد نفرات تحت پوشش و بیمه شدگان پرداخت می‌شود البته پارک‌های آبی خسارات بیشتری را متحمل شده اند و تلاش دولت بر این است بخشی از خسارات این باشگاه‌های ورزشی را جبران کند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان فاقد اعتبارات نفتی هستند اعلام کرد: حدود ۶ شهرستان‌ در استان خراسان رضوی مانند سرخس و سبزوار از این اعتبارات برخوردار هستند البته امسال برای نیشابور در حوزه ورزشی حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تکمیل استادیوم تختی، خانه جوانان، سالن ورزشی احمدآباد، سالن ورزشی شهر خرو و جاده سلامت در نظر گرفته شده که این جدا از بودجه سرفصل اعتبارات شرکت توسعه برای تکمیل ورزشگاه انقلاب این شهر است.

فتاحی گفت: با توجه به ارتقای بخش زبرخان به شهرستان امیدواریم با همکاری و تعامل مردم و مسئولان شاهد تحول و پیشرفت چشمگیری در حوزه ورزش این شهرستان باشیم و توسعه سالن‌های ورزشی و احداث زمین چمن مصنوعی در سطح این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

فتاحی با اشاره به اینکه کف‌پوش سالن ورزشی قدمگاه هم تهیه شده که پس پایان تعمیرات نصب می‌شود یادآور شد: حدود ۲ سال است با کمبود اعتبارات بودجه ای مواجه هستیم و از ابتدای امسال تاکنون هیچ اعتبار عمرانی دریافت نکرده ایم و سال گذشته هم از اعتبارات عمرانی در کل هشت درصد اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: امسال اعتبارات تعمیرات برای کل شهرستان‌های استان به صورت ویژه دیده شده و اگر تخصیص اعتبارات امسال به ۸۰ درصد برسد می‌توانیم برای تعویض کف‌پوش سالن ورزشی اسحاق آباد زبرخان اقدام کنیم در غیر این‌ صورت به سال آینده موکول می‌شود.

رئیس هیات انجمن های ورزشی خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: ۹۰ درصد رشته های این هیات روی سکوی کشوری هستند و کاندید تیم ملی دارند به طوری که حدود ۱۰۰ ورزشکار زن‌ و مرد عضو رشته های این هیات در استان کاندید تیم ملی هستند که ۵۰ درصد آن ها عضو ثابت تیم های ملی اعزامی به مسابقات بین المللی می باشند.

محسن قهرمانی افزود: با تصمیم فدراسیون انجمن های ورزشی کشور از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیتی نداشته ایم اما تمام جلسات هیات استان برگزار شده و برای هفته تربیت بدنی تمام هیات ها و رشته های زیر مجموعه فعال بوده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور نیز گفت: ۲ باب خانه ورزش روستایی، ۲ باب مکان تخصصی جهت هیات‌های ورزشی و یک باب باشگاه خصوصی در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان به بهره برداری رسید.

حسن کاوه آهنگر افزود: سرانه ورزشی شهرستان نیشابور و زبرخان ۳۳ صدم مترمربع است در حالی که در استان ۴۷ صدم مترمربع می‌باشد و افزوده شدن این اماکن ورزشی فعالیت ورزشکاران را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز