خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف قوچان خبر داد:

برگزاری نهمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی در قوچان

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۲۹۹

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان از برگزاری نهمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه، مواسات و همدلی با ١٣٠٠ بسته کمک معیشتی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، حجت الاسلام سید عبدالحمید رحمانی حسینی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، بیان کرد: در شهرستان قوچان قریب به ٣٠ بقعه متبرکه وجود دارد که دارای سندیت و شجره هستند و بیشتر آنها از نوادگان امام موسی کاظم هستند که بعضی با واسطه کم و برخی منتسب به ایشان اند.

وی از راه اندازی سامانه جامع بقاع متبرکه و موقوفات خبرداد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با راه‌اندازی این سامانه تمام اطلاعات بقاع متبرکه و موقوفات را ثبت و ضبط می‌کند که از این طریق یکی از اشکالات و اعتراضات مردم مبنی بر چگونه هزینه کرد نذورات، با طرح جامع تفصیلی برطرف می‌شود. 

رحمانی با تاکید بر این نکته که سازمان اوقاف برای جامع عمل پوشاندن به گفته حضرت آقا در پی جذب نیروهای جوان و خوشفکر برای برگزار کردن برنامه های فرهنگی به صورت مناسبتی است، خاطرنشان کرد : هدف از جذب نیروهای جوان و خوشفکر، تبدیل شدن بقاع به قطب فرهنگی است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان همچنین از برگزاری هشت مرحله رزمایش در قالب کمک های مومنانه، مواسات و همدلی، تبرکات علوی و حسینی خبر داد و افزود: این رزمایش ها از ابتدای سال جاری در شهرستان قوچان برگزار شده است که اجرای این طرح‌ها که شامل توزیع لباس، مواد بهداشتی، نوشت‌افزار، مواد غذایی و ... بوده است و برای این طرح هامبلغی بالغ بر ٧١٠ میلیون تومان هزینه شده است. همچنین رزمایش با عنوان مهر حسینی و اهدا لوازم التحریر صورت گرفت. 

وی با اشاره به برگزاری نهمین مرحله این رزمایش ها به مناسبت هفته وقف، اعلام کرد: در این مرحله از رزمایش و کمک های مومنانه ان شاء الله حدود ١٣٠٠ بسته کمک معیشتی با اعتباری بالغ بر ٣۵٠ میلیون تومان در بین نیازمندان شهرستان قوچان توزیع خواهد شد. 

رحمانی با بیان این موضوع که قوچان در بحث موقوفات‌ دو حالت انتفاعی و منفعتی را داراست، تصریح کرد : ٩۴ درصد رقبات در حوزه کشاورزی و ٩۵ درصد نیات در بخش اطعام و عزاداری است و در این شهرستان حدود ١۵٠٠ موقوفه و ۵۵٠٠ رقبه وجود دارد. 

وی همچنین با تاکید بر این نکته که باید به سمت احصا و احیای حق موقوفات گام برداریم، اذعان داشت : در سطح شهرستان قوچان بالغ بر ٩۵ درصد اسناد اجاره به روز رسانی شده است که این کار توسط کارشناسان رسمی صورت می‌گیرد. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان از استقبال و جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف خبرداد و مطرح کرد: ما در حوزه های مختلف رقبات خوبی را برای در اختیار قرار دادن سرمایه گذار داریم و نیز سازمان اوقاف برای راغب شدن سرمایه گذار امتیازات ارزشمندی را در نظر گرفته است.

وی موقوفه خواری را یکی از موضوعاتی دانست که وقف را با چالش مواجه کرده است، گفت: به کمک دستگاه قضایی می توانیم این دست درازی را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز