خبرگزاری کار ایران

تا اواخر بهمن ماه انجام می‌شود؛

افتتاح فاز اول مجتمع پرنده فروشان و مجتمع خدمات خودرویی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۸۸۸

معاون‌خدمات شهری‌شهرداری مشهد در حاشیه‌بازدید از پروژه های در دست احداث ساماندهی مشاغل شهری، از افتتاح فاز اول بازار پرنده فروشان در خیابان توس ۹۷ و مجتمع ساماندهی خدمات خودرویی سامان بهمن واقع در جاده کلات، تا اواخر بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: مشاغل، صنایع یا خدمات ناسازگار با محیط‌های شهری، آن دسته از فعالیت هایی هستند که در محیط طبیعی، کالبدی و اجتماعی شهر اختلال ایجاد کرده و به سلامت جسمی، روحی و روانی شهروندان آسیب می‌رساند؛ به همین منظور ساماندهی این مشاغل و فعالیت‌ها، یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: به استناد مصوبه هیات وزیران و شورای اسلامی شهر مشهد، ۲۸ رسته شغلی ناسازگار با محیط‌های شهری معرفی شده است که در این راستا معاونت خدمات شهری با ایجاد ۱۲ مجتمع ساماندهی مشاغل تاکنون، بیش از ۲ هزار واحد صنفی را در فضاهای خارج از محیط‌های مسکونی و با رعایت استانداردهای مشخص، ساماندهی کرده است.

یعقوبی افزود: هم اکنون نیز، ۷ مجتمع ساماندهی مشاغل دیگر شامل مجتمع فلز تراشان غرب، صنایع چوب خاوران، مجتمع خدمات خودرویی سامان بهمن، مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس، مجتمع پرنده فروشان، مجتمع یاران ثامن و مجتمع بساروج در حال احداث هستند که می توانند بخش بسیار زیادی از مشاغل ناسازگار با محیط شهری را ساماندهی کنند.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی بازار پرنده فروشان شهر مشهد خاطرنشان کرد: بازار پرنده فروشان، از آلایندگی محیطی و بهداشتی بسیار بالایی برخوردار است و برابر نظریه کارشناسان بهداشت و دامپزشکی، حضور این مشاغل در محل‌های پر تردد و فروشگاه های عرضه مواد غذایی، خطرات بسیار زیادی را از جمله انتقال برخی بیماری های مشترک میان انسان و حیوانات به همراه خواهد داشت و در صورت شروع برخی بیماری‌ها نظیر آنفولانزای مرغی، هر واحد پرنده فروشی می تواند بخش زیادی از محیط اطراف خود را آلوده کند.

یعقوبی ادامه داد: مجتمع پرنده فروشان در مساحتی بالغ بر یک و نیم هکتار در حال ساخت است و در مجموع ۱۱۴ واحد صنفی در آن تعبیه شده است و  در فاز نخست آن،  ۶۰ واحد به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی این صنف یادآور شد: با توجه به نظارت نهادهای مختلف شامل اتحادیه، اماکن نیروی انتظامی، دامپزشکی و بهداشت به صورت متمرکز در این مجتمع، بسیاری از خطرات و مسائل بهداشتی ناشی از حضور این مشاغل در محیط های مسکونی کاهش پیدا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه بازدید از روند احداث مجتمع خدمات خودرویی سامان بهمن واقع در جاده کلات افزود: این پروژه نیز در اواخر سال ۹۷ آغاز شده و در طراحی آن ۳۳۸ واحد تعبیه گردیده است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز اول آن در اواخر بهمن ماه سال جاری با تکمیل ۹۳ واحد، آماده بهره برداری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز