خبرگزاری کار ایران

قناویزچی مطرح کرد:

حرکت پرشتاب معین اقتصادی مشهد بر اساس ۶ محور برنامه ریزی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۲۰۳

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: پروژه های معین اقتصادی شهرستان مشهد را در ۶ محور جهت اجرا برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، علی قناویزچی در این‌خصوص گفت: شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد که فراتر از فضای جغرافیایی و شهری شهرداری بوده، اتفاقات جدیدی را تجربه می‌کند.

وی گفت: ما موفق شده ایم که در مجموعه های مختلف دولتی و نیمه دولتی که در شهرستان مشهد وجود دارند با همین بستر معین اقتصادی وارد مذاکره و تعامل و پروژه های مشترک شویم.

قناویزچی اضافه کرد: در شهرداری مشهد، طبق اختیاراتی که مجموعه شهرداری در چارت اجرایی داشته، اداره ای رابه عنوان"معین اقتصادی" تایید با تاکید جناب شهردار و معاونان وی، زیرنظر اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی فعال کرد.

نماینده تام‌الاختیار شهردار در معین اقتصادی شهرستان مشهد ادامه داد: ما پروژه هایی که در دست داریم، به عنوان تسهیل گر و پیگیری کننده به آنها کمک کنیم تا به اتمام و تحقق برسند. در این ‌خصوص پروژه های زیادی را از گذشته در شهر داشتیم و موارد جدیدی راهم بصورت توسعه ای توانستیم ایجاد کنیم.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: قسمت دیگر پروژه هایی است که خود شهرداری میتواند از زیرساخت ها و امکانات در اختیار خود در راستای توسعه کسب و کار به اشتراک بگذارد.

قناویزچی با اشاره به اینکه ما در کنار نمایندگان مردم، کارآفرینان و تولید کنندگان در مجموعه معین اقتصادی هستیم،اظهار داشت: فضای اداری موجودمابه گونه ای است که کارآفرینان می‌توانند با مراجعه، مطالبات خود را پیگیری کنند، در حال حاضر شهرداری ها به یک فضای اجتماعی تبدیل شده اند.

وی افزود: یکی از شاخه های اصلی این فضا، فضای اقتصادی و کسب و کار جامعه است و ترسیم این فضا یکی از قدم های بزرگی  بوده که شهرداری مشهد برداشته است.

نماینده تام الاختیار شهردار در معین اقتصادی مشهد در خصوص فعالیت های معین اقتصادی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه ما در حوزه معین ، ۶ محور اصلی را بصورت اجرایی برنامه ریزی کردیم که برای تحقق آنهاتلاش میکنیم، خاطرنشان کرد: اولین قسمت، تفاهم با دستگاه های اجرایی استان و مشهد بود، شهرداری در فضای مدیریت شهری باید به مسائلی ورود کند که نیاز به تفاهم بادیگر دستگاه هادارد که خوسبختانه تاالان موفق شده ایم با ٢٩ سازمان ونهاد تفاهم نامه همکاری امضاء کنیم.

قناویزچی بابیان اینکه ازبهمن ۹۷ تا الان در کنار انعقاد تفاهمنامه ها از درون آن پروژه هایی هم استخراج شده است، یادآورشد: ما علاوه بر اینکه تعهد دو طرفه ایجاد کرده ایم، تا به امروزتوسط تیم معین اقتصادیمان، بیش از ٧١١ مورد مشخص را در خصوص حل وفصل مسائل کارآفرینان و پروژه هایی که در شهرداری و خارج از شهرداری وجود دارد اقدام و پیگیری کرده ایم.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد اضافه کرد: این اداره کل با بیش از ۴٧٠ مکاتبه و پیگیری در خصوص اقداماتی که تا الان شهرداری با آنها بیگانه بوده انجام داده و با توجه به فرصتی که داشته توانسته به آنها ورود کند.

قناویزچی بابیان اینکه، ما سراغ فضاهای عملیاتی رفته ایم که میتواند نقش شهرداری و دستگاه های اجرایی را مشخص و پررنگ کند، محور دوم فعالیت های معین اقتصادی را ،پروژه های عملیاتی عنوان کرد و گفت:  ما ٢٢۵ پروژه خرد داریم که با آنها تفاهمنامه بسته ایم و در این خصوص ٣٧١ مساله را در این پروژه ها شناسایی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی ازاولویت های ماتلاش برای تثبیت مشاغل موجود است، افزود:این ٢٢۵ پروژه خرد که حدود ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند، حدود 9 هزار و ٨٠٠ نفر را شاغل کرده اند و پیگیری ما این بوده که در اولویت اول از تعطیل شدن کارگاه ها و بیکاری کارگران جلوگیری شود. 

وی افزود: درحوزه پروژه های کلان زیر بنایی هم حدود ١٠٢ پروژه است که حدود ٧٢ پروژه با ما تفاهم نامه منعقد کرده اند و گردش مالی و سرمایه گذاری که آنها انجام داده اند حدود ۴۵٠٠ میلیارد تومان است که ۵ هزار میلیارد نیز سرمایه مورد نیاز است که مسائل آنها بصورت جاری پیگیری می شود.

قناویزچی گفت: همچنین ما پروژه هایی داریم که آنها را به عنوان پروژه های کسب و کار شناسایی کرده ایم، این پروژه ها قابلیت تکثیر دارند و می‌توانند در صورت توسعه، برای تعداد زیادی ایجاداشتغال پایدار کنند.

نماینده تام الاختیار شهردار در معین اقتصادی شهرستان مشهد در پایان گفت‌: چرخه های این پروژه ها را در دست گرفتیم و هر ایرادی که در آنها باشند پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز