خبرگزاری کار ایران

مهدیان خبر داد:

برگزاری دوره آموزش خبرنگاری در کاشمر

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۲۲۳

مدیر کانون بسیج رسانه کاشمر از برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری با حضور علاقمندان به خبرنگاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی به همت بسیج رسانه کاشمر و با همکاری و همراهی سازمان بسیج رسانه استان، ناحیه مقاومت بسیج و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کاشمر با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدت یک روز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از کاشمر، سیدهادی مهدیان شناسایی و آموزش افراد علاقه مند به حرفه خبرنگاری را از اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد و افزود: در نخستین دوره برگزاری که با عنوان خبرنویسی ساندویچی برگزار می‌شود ۳۵ نفر آقا و خانم از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن خلیل آباد و کوهسرخ در مدت یک روز با اصول اولیه خبرنگاری آشنا می‌شوند. 

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت روحیه مطالبه گری با رعایت اصول خبرنگاری و اخلاق حرفه ای یادآور شد: شناخت خبر، تفاوت خبر و تفسیر، مفاهیم اساسی در خبر نویسی، شم خبری، اصول خبر نویسی، اصول خبری، عناصر خبری، مراحل خبر نویسی و سبک های خبر نویسی سرفصل هایی است که توسط ماهان صفایی از اساتید دانشگاه و فعال حوزه رسانه در این کارگاه تدریس شد. 

مدیر کانون بسیج رسانه کاشمر با ابراز تأسف از اینکه جامعه امروز به بداخلاقی‌های رسانه‌ای مبتلا شده، خاطر نشان کرد: نبود تخصص کافی، عدم اطلاع از وظایف و رسالت های کار خبرنگاری و رسانه و نیز عدم فراگیری آموزش های لازم از جمله مهمترین دلایل انحراف در این حوزه است. 

وی با اذعان به این مهم کاشمر با دارا بودن ۶ نشریه فعال محلی، ۲ پایگاه خبری و فعالیت خبرنگاران این شهر به نمایندگی از مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی و کشوری از ظرفیت و توانمندی بالایی در حوزه رسانه برخوردار است خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری در سطوح مختلف بتوانیم ضمن شناسایی و آموزش نیروهای توانمند و علاقمند، در راستای تربیت و پرورش خبرنگاران فعال گام برداریم و زمینه و بستر را برای حضور نیروهای جدید فراهم کنیم.

نخستین دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در سالن همایش های معلم شهید سردار هادی شهابیان با حضور ۳۵ نفر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز