خبرگزاری کار ایران

زنگ مهر در مدارس عشایری سبزوار نواخته شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۸۶۵

با حضور مدیران شهری ، زنگ مهر در مدرسه ی عشایری روستای چاه ستاره بخش روداب شهرستان سبزوار نواخته شد.

 به گزارش ایلنا از سبزوار، نصرآبادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در آغاز این مراسم گفت : برای رسیدن به اوج اقتدار و توسعه در ابعاد مختلف راهی جز توجه به آموزش‌ و پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم وجود ندارد.

 وی  با اشاره به اینکه یکی از وظایف دستگاه آموزش، تعلیم و تربیت با رویکرد گسترش عدالت است، افزود: در ابتدای سال تحصیلی جدید در کنار دانش آموزان عشایر هستیم تا نشان دهیم که تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری برای ما مهم است.

حمید کیانی مهر رئیس اداره عشایری شهرستان سبزوار نیز در حاشیه این مراسم ، عشایر را نماد اشتغال و تولید در عرصه‌های مختلف دانست و یادآور شد: صفا ، نجابت و وفاداری به انقلاب و نظام از ویژگی‌های عشایر است و آنان با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار ارزشمند در ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی نقش تعیین کننده ای در تولیدات دامی شهرستان دارند که این امر در این برهه از زمان از نظر موضوع اقتصاد مقاومتی و جهش تولید یکی از نقاط قوت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود 60 بسته ی آموزشی برای دانش آموزان عشایری آماده و تحویل شده است اضافه کرد: خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان عشایری بالاترین و عینی‌ترین مصداق توسعه عدالت آموزشی است و در این راستا وظیفه داریم که  بستر مناسب را برای  پرورش بیش از پیش این استعدادها فراهم کنیم.

وی با تقدیر از حضور فعالانه و ایثارگرانه معلمان عشایری در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار عشایری افزود: تدریس در این مناطق نمونه بارز ایثار و فداکاری است و این کار جز با عشق و علاقه و انگیزه درونی قوی امکان‌پذیر نیست.

 650 خانوار عشایری در شهرستان سبزوار ساکن هستند و بیش از 200 دانش آموز در این مناطق تحصیل می کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز